Skadad tass?
Nu när vi skulle sanera med virkon på bla. Tingeling så märker jag att ena framtassen är mer kal än vanligt, men inga sår finns. Men hon verkar svullen under tassen och i leden mellan tass och ben. Hon verkar inte vilja gå på det benet heller direkt.
Kan hon ha skadat sig då vi har en ramp från en hylla/hus. alltså när hon har hoppat ner eller något.
Vi tog bort övervåningen nu så hon slipper belasta tassen.
Vad mer kan jag göra för henne?
Och innan någon säger något så togs fotot innan vi klippte klorna, men just den tassen vågar jag inte ge mig på om det gör ont.
Visar några bilder.
Jag har några bilder till om någon vill se :-)
Någon?
Kan tyvärr inte komma med några råd då jag fortfarande e marsvinsnybörjare…men jag hoppas nån svarar dig = )
Svårt att se men nog ser den väl lite svullen ut på ovansidan? Det ser ju friskt ut iaf så det kan ju vara så att hon gjort sig illa och sen Gnagt bort pälsen. Djur slickar ju gärna, gnager eller småbiter on det gör ont. ?
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#5 Jo jag har med funderat på om det är så att hon har gnagt slickat på tassen.
Får hoppas bara att det går över av sig själv.
Jag har hört att de kan bli kala på insidan av tassen p.g.a att de tvättar sig.
#7 Jo men hon stödjer inte på tassen riktigt och när jag jämnför med den andra så känns den lite tjockare.
Känns hon varm i tassen om du jämför med de andra tassarna?
Är hon bara lite svullen och öm vet jag inte riktigt vad du kan göra mer än o ge det tid o gå över. Men en gris blir ju alltid lycklig av mat så skäm bort henne lite så får hon annat att tänka på :)
Då tänkte jag faktiskt inte på om hon var varmare, eftersom hon just badade i virkon. Får kolla det imorgon.
Och bortskämda blir dom alla just nu då vi misstänker Ringorm på en burkompis. Väntar på provsvaren. Så dom har fått mycket gott :-)