Utebur fynd!
Mamma var inne på stans hemsida för att kolla lite och av en ren slump går hon in på saker till salu och får syn på en fin utebur!
Denna är i sjukt bra skick och den är värd minst 700 spänn egentligen(1200 i butik) men vi köpte den för 300!!
Jätte nöjd det är ett ''gömmt rum'' som ska vara med halm, ett ''vardagsrum'' med hö och godis och vatten, en trappa ner som går till en liten trädgår :D
Just nu har vi en handuk på trappan för att ett litet stöd som gör så att det inte blir en enda kana är borta och det sticker upp två spikhuvuden.
Dörren för den lilla gräsytan är lite i luften så vi ska göra en bro så dom kan ha en litelite större kompost galler hage, LÄNGTAR TILL SOMMAREN NU!
Och om man känner för at tex åka och handla mer grisarna ute finns det ett litet lås man låser via mys rummets dörr och det finns ett hänglås på sidan av buren och ett vid dörren :)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Ska ni ha den ute sen till marsvin?
Inte för att göra dig besviken, men just dem burarna brukar inte hålla så bra.
Så 700 kr är den inte värd (inte 1200kr i butik heller).
Men perfekt till marsvinen om den står i lä :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Den ska vara ute med mina killar ja :)
Vad menar du med hålla och sånt där?
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
#2 Ja att dem inte är så hållbara, hållar inte så bra för väder och vind.
Inte dem jag vet och sett som haft såna i alla fall. Men du kanske har bättre tur med din?
Hoppas det :)
#4 Du kanske tar in din i ett förråd resten av året? Då håller dem ju bättre :)
Tror att dina små grisar kommer att trivas superbra i den nu till sommaren! :D
Vi har en hyffsat br lösning med det, dom går ute i den på sommaren och när dom inte kan vara ute mer har vi den där den står som på bilden(altan) och då är dom ute där :)
Dom gillar den väldigt mycket :)
#6 Låter ju toppen :)
#7 :)
Önskar att jag kunde ha mina ute på sommaren dygnet runt, men vågar inte med nakenfisarna här hemma ;) Ev med ena gruppen som är 2 med päls :P
Mina kommer dock inte vara ute dygnet runt :)
Av många anledningar men en som oroar mig mest är väll att vi har sjukt många katter i kvarteret som inte alltid går in på natten, och vi har haft rävar på gården och marken blir blöt och kall :)
#10 Jag har haft marsvin ute dygnet runt på sommaren utan problem just ang marken.
Men har man rävar runt omkring så är det bra att ta in dem ja ^^,
Och jag är en överbeskyddande gris mamma :)
#12 Samma här hihi
Åh vad avundsjuk jag blir! Jag har sett exakt sådana burar på olika sajter, och tycker de ser så sjukt mysiga och bra ut! Men jag har ingen tomt eller trädgård att ställa den i, så det blir ingen för mig…
Men dina grisar kommer nog trivas bra i sommar 
Fin :)
Mvh Linnea
Dom är jättebra!
Något som kan vara lite små drygt är väll att det är trä botten(övervåning) och jag är väldigt petig med det där att gå på halm eller strö.
Och när man tex öppnar mysrummet blir man helt full av halm/strö då mina skvätter ofta xD