Därktiga honor
Hejsan
Jo det är så att jag har två dräktiga honor Gina och Molly
Detta är Gina 4 och sista kull och jag satte in henne med min hane för 94 dagar sedan. Hon väger ungefär 1400gram och ligger och sover för mesta av tiden. När jag känner på henne mage så kan jag inte känna några sparka men hon är hård på magen. Hon brukar få 3-4 ungar.
Hur långt tror ni att det är kvar på henne dräktighet.
Det är samma med Molly förutom detta är henne andra kull och hoppas på att hon får levande ungar för förra kullen fick hon en ungen som tyvärr inte överlevde.
Någon som vet på ett ungefär hur långt tid det är kvar och hur många ungar som finns i Ginas ungar?
Bilden är på Gina
Jag gissar på tre bebisar. Hon ser ganska stor ut =) Vad ska du göra med bebisarna sen när de har fötts? vad är det för raser du har i föräldrarna? har du fler bilder? :D skulle vara jättekul att se så att man kan gissa sen hur ungarna kommer se ut =) .
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Hej!
okej:) Menar du när dem har fött eller när dem är 6 veckor?. Mamman har rasen self och pappa är en blanding mellan self och har något långhårig i sig.
bilder är på Gina och Molly som är hennes unge med samma hanen som jag parade med henne nu.
Du får gärna gissa på henne också:) Jag parade henne med en virvel marsvin och har färgen brun, gråaktigt.
Den som egentligen vet bäst vore du själv, de brunstar väl var 14 dag ungefär, så någonstans mellan första dag och 14 dagar borde väl vara parningsdatum. När tog du bort hanen från honorna ?
Jag vet jo hur många dagar det har gått sens jag satte in dem och det är104 dagar och det är anledningen till varför jag frågar men min ena hona har fått större spenar ochjag det ser ut att dem är fyllda med mjölk och det var den 9mars jag tog ut hanarna