Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 644 ggr
Rekkis
0

Behöver tips inför vintern...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har två marsvinspojkar på ett resp. fem månader. Nu är det så att jag bor i Chile och det blir snart vinter här vilket innebär kyla, regn och rusk!

Problemet är att husen här är väldigt dåligt isolerade vilket innebär att det blir väldigt kyligt inomhus också, trots att jag bor i en lägenhet som är mkt varmare än hus brukar vara. Mina två pojkar gillar inte att "gömma" sej i saker trots att jag försökt med diverse fleecegrejor som mössor m.m. De vill para ligga PÅ och det känner jag inte ger någon speciell värme.

Så nu undrar jag om ni har några tips på hur jag kan få lite vett i skallarna på dessa busungar =P Blir väldigt stressad då jag vet att den kylan som finns nu bara är ett smakprov på vad som komma skall!

Rekkis
0

Och nu ser jag att TS blev helt störd =P de är ett ÅR resp. fem månader! Bilden är dessutom fel, den är så där kladdig för att den även laddats upp på min blogg ;P Skulle vara den okladdiga versionen men valde helt fel!

millib
0

Jag tror att när det blir kallare och om de fryser så kommer de lägga sig sina mysgrejjer, de är inte dumma. Antagligen ör det för varmt för att ligga i dem utan skönare att ligga på dem.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Rekkis
0

Det är faktiskt redan ganska kallt och till och med jag fryser! Har flera gånger kännt att deras öron är iskalla och nu har jag en av mina killar här i sängen, oftast brukar han ha svårt att vara still, men nu ligger han och myser i mitt täcke.

Aristarcos
0

Hur kallt blir det i lägenheten, har för mig att de som avlar himmisar inte har dem varmare än 15 grader, så frågan är ju blir det minusgrader inne ?? Här i sverige får de ju inte bo i minus grader, det blir det väl inte inomhus hos dig ?

Rekkis
0

Blir ungefär 15 grader inomhus om det är ca 8-10 grader ute…Så direkt minusgrader är det inte =P Men de är juh så dragkänsliga.

millib
0

Men om du har en dragig lägenhet får du försöka bygga det odragit runt buren med tex lakan eller nåt annat. Du får vara lite påhittig :)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Rekkis
0

Det där var ett bra tips! Tack!

Aristarcos
0

Det går ju också bygga en extra låda kanske omkring dem om du är rädd att det ska bli för dragit.. men brrr. hade nog frusit själv rumpan av mig ;) hade nog inte fixat det