Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 823 ggr
marre1970
0

försäkringR

Jag äger 10 marsvin och vill ha tips om en billig å bra djurförsäkring?

Kan någon hjälpa till//Marre

himmelblau
0

Jag frågade min veterinär om detta förut och hon svarade att om man har fler än fem marsvin/andra smådjur så tjänar man oftast på att lägga undan lite pengar varje månad istället för att teckna försökring för alla djuren. Men jag vet inte om det stämmer. Kanske någon som har tips på billig och bra försäkring :)

marre1970
0

Hmmm lägga undan lite typ som 200.- i mån då eller?

himmelblau
0

Hon sa ingen summa. Du kanske kan sätta dig och räkna lite på det själv och kolla in här exempevis http://www.agria.se/smadjur/smadjurforsakringar. Hos agria kan man ju få lite mängdrabatt också om man har fler än tre smådjur/fåglar. Man kan ju ringa dem och prata, få råd och info om hur mycket det skulle kosta :) Jag använde agrialänken och fyllde i vad det skulle kosta med veterinärvårdsförsäkring för min ena gris som är och har varit fullt frisk och är född i nov 2011 och det skulle kosta 350 kr/år. Som sagt, gå in och kika själv så kanske du hittar lite info :)

Fridaaaa
0

Tror man tjänar på att lägga undan pengar faktiskt :)
Så mycket man har råd var månad att lägga undan, mellan 100-500 år rimligt beroende på då hur mycket man har råd att spara var månad.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Ska du försäkra 10 marsvin för 300-400:- per marsvin och år så blir det en ordentlig slant, det är ju bortkastade pengar då du dessutom har en självrisk och så täcker väl försäkringen 80% av det som är utöver självrísken.

marre1970
0

räknade ut för ett marsvin för 45 .- i mån så 400 spänn e lite å ta i..

Nä ska kolla runt lite om de där..

Linnet
0

#6 45:- i månaden blir 550 kronor per år, men om det kostar 350 kronor per marsvin att försäkra, så blir det ju 3500 per år, sen har du alltid 700 kronor i självrisk plus att du får betala även 25 % av det som överstiger självrisken.

marre1970
0

Jag som läste ditt svar fel fattade som du skrev per månad, men så var det ju ej..:)