Marsvin rumsrena?
Hej! Jag har läst att många har sina marsvin rumsrena och att dom springer fritt i rummet. Och jag vill också försöka uppnå det med mina grisar! Jag tror jag är på god väg då dom redan har ett ställe utanför buren där dom gör sina behov mest, men dom gör fortafarande på helt andra ställen. Hur ska jag gå tillväga för att försöka få dom att bara gå på det stället eller i buren? Tacksam för alla svar! :D

Det är svårt att få marsvin rumsrena, har hittills aldrig lyckats med det, fast har väl inte lagt så jättemycket energi på det, men marsvinen kissar ju i alla hörn av buren tycker jag, inte som kaniner som väljer en hörna som toalett.
#1 ja det är samma med mina :/
Marsvin är ju tyvärr inte så renliga som tex kaniner. Vi har en lösgående kanin som bara gör sina behov i sin låda, men marsvinen skulle aldrig reda ut det. De är för lata små limpor som gärna ligger och äter och bajsar samtidigt. ;)
Jag tror inte att "många" har sina marsvin rumsrena och fria i rummet, säkert finns det någon men majoriteten har nog lika lata grisar som jag. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#3 Haha ja, limpor, det var ett passande ord för dom! Japp syrran har en kanin också som är otroligt renlig och har hela rummet för sig själv ;)
Nemo bajsar överallt. Där han sover, där han äter, i farten och ja precis när som helst.. Och han bajsar MYCKET,, tror att jag ger honom för mycket godsaker :P Jag gör rent ordentligt en gång om dagen + att jag tar upp tollarna på kvällen :P
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.