Aktivering !

hej! när jag släpper ut mina marsvin så är det full rulle ibland! men så ibland ligger dom bara där i latar sig då gör jag kurragömma med dom med gurka,morötter, lite smått o gott vad jag har hemma. jag tar o gör normalstora bitar o lägger här o var i huset, tunnlen, gungbrädan ja vad man nu har då går dom o letar efter godbitarna o jagar varandra. brukar funka. prova! ;)))) hoppas på fler tips !!!!

Prova med att köpa en sån här boll som man lägger godis i, så får dom putta runt den lite så ramlar godiset ut ;P
Det ska jag prova till mina marsvin ;)

Har gjort allt möjligt :) Det tycks inte hjälpa. Hehe, får ta o investera mig en riktig lekhage när jag får lön :D Det borde dem ju gilla :)
#1 Var har du köpt tunnlarna och gungbrädan ?! Om det finns att köpa vill säga *skratt* Du kanske har byggt själv :)
#2 Ja det vore himla roligt och se om det funkar med dem :) Var kan man köpa en sån boll? Finns det bild på hur den ser ut kanske ? :D

#3 Jag har sett en på väla zoo (väla i ödåkra), jag har för mig att den var gul (eller någon annan färg) Med morötter på.
Jag tror att det finns såna någon annanstans med om du inte bor i närheten ;P

#4 Bor i Landskrona, så det är rätt nära dit :) Köpte faktiskt Gunnar där (som på papper heter Santorini) Man kanske skulle ta och åka dit en dag och inhandla lite roligheter :D
Vad bör det mer finnas i en lekhage till dem?
Om jag har mina killar ute i en hage på golvet sitter de mest på samma ställe , Men om de är lösa på golvet springer de runt som galningar och pratar :P
För om någon av dem springer för långt bort ifrån den andra rusar den andra efter för att inte bli ensam ^^
- Mvh Emma

#5 Vad bra! =D
Ja, man kan ju ha lite rör ;P Och sen kan man ju gömma lite grönsaker eller något, så att marsvinen får leta upp dom.
Och sen kan du ju ställa ut lite hinder och sånt och ha "marsvins agility" Hihi ;)
jag brukar ha ute såna här mini koner. Och det ena marsvinet har kommit på att han kan lyfta det med sig när han går så han biter tag i kanten och lyfter den framför springer fram lite lyfter och flyttar fram igen så håller han på :P Sådana kan du kanske skaffa några stycken dom är också väldigt populära att putta omkull. fast man får såklart se till dom att dom inte äter på dom eftersom det är plast. Hoppas du fatta vad jag mena med min koner iaf:P
Ibland får dom en tennis boll också som du buffar runt på :P
Jag brukar också lägga nåt gott under konerna så får dom leta lite och komma på själv att dom måste putta omkull den för att komma åt det goda:P

#8 #9 Det måste jag prova! ;)

#7 & 8 Vilka smarta tips :D Jag vill ju ha lön nu med en gång så jag kan ut o shoppa ^^ hehe .. men var finns de konerna att köpa ? Eller man kan ta en från vägen ? *skoja bara* Vore ju bra med koner, då får de använda sit intellekt lite med för o komma åt gottiset :D
#11 konerna vi har köpte vi på en leksaksaffär :P

och glömde en fråga #3 : tunndlarna har jag tikt av en rörmockare. hoppas på fler tips .
OBS!! man måste kolla så rören inte är för små så marsvinen fasnar. 

Ooh, jag tackar så hjärligt för alla tips :D Man kan nog inte få för många av dme *skratt* Så fort lönen e inne på kontot ska det inhandlas lite nya saker till mina killar :D Ska bli roligt :)
#11 Sådana oranga som man har till leksaks byggare? :) Måste jag kolla upp :D
#15 Nej att de inte ska fastna har jag räknat ut :) *skrattar* Har ett tegelrör till dem, men tror inte min "äldsta" hane e så glad för det, mer för det andra som är lite större i omkretsen .. hehe
#14 Så himla fräckt :) Gillar den mycket också just för att den är i trä, ser så mysig ut .. hehe Och huset var ju jätte fint :D Ska ut på jakt efter både hus och gungbräda :D
#13 Min sån vippbräda sög, det gick knappt att vippa på den. Man fick trycka jättehårt för att den skulle röra på sig :/

#17 det gjorde min oxå o då fila jag lite på kanterna som brädan ligger på så gick det lättare sen men det var mycket pill med det. :))
Min vippbräda funkar utmärkt, bara det att nassarna inte riktigt förstår vad man gör med den :P
Vad är det för koner? Pris?
Helena

mina grisar vill fortf inte leka när de är ute :P haha , tråkiga ^^

#21 Vill dom inte?!
Första dagen vi släppte ut våra hade dom nästan "damp" Dom sprang runt som galningar!
Det ser ut som att dom gör något i stil med "tafatt" hihi ;D
#21 så är det med mina honor också fast jag har haft dom i mer än ett år och dom verkar inte gilla att vara ute på golvet dom tittar runt en stund sen lägger dom sig. Men om jag har dom i en komposthage då springer dom runt en liten stund längre iaf. Du kanske har lika lata marsvin som jag ;)
#20 Det är minikoner som är köpta på leksaksaffär , jag vet inte vad dom kostade men jag kan inte tro att dom var så dyra. Jag kan ta kort på dom någondag och lägga ut så du får se. :)