Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1068 ggr
esvard
0

Ang. foder

Hej!

Jag undrar lite över vilket foder ni ger era marsvin? och om fodret som heter Carrier Kanin och marsvin är bra? Vet att det är flera här som kör med oxbow, men ser att det är rätt så dyrt för min ekonomi just nu.. Några förslag?

Nu kör jag, tyvärr, det foder som erbjuds inne i vanlig mataffär och ibland blandningar på en djuraffär här i stan. Men vill ge dem något bättre!

[copicaddicted]
1

Lottie!

Finns på Granngården vet jag. En liten påse på 1,5kg gick på dryga 50kr för mig och sen finns det större påsar för max ett par hundra :)

esvard
0

ok!

Ja, jag ska åka till Granngården imorgon tänkte jag o kika runt efter något bra, så ska absolut ta och kolla upp Lottie ;) Tack!

Fridaaaa
1

Carrier kanin & marsvin är inte bra anser jag. Hade det till mina kaniner = helkasst.

Jag har svenska foder kaniner&marsvin, det gillar jag mycket bättre:)
Plus har lite havre med i.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[braco]
1

Oxbows produkter är erkänt bra och det är det vi ger till våra marsvin. Oxbow har två sorters kraftfoder, det ena för unga marsvin (Cavy Performance) och det andra för vuxna (Cavy Cuisine). Oxbows produkter är lite dyrare men vi tycker det är värt. En 2,2 kg påse räcker i många veckor/månader til två marsvin.

Återigen, har man många marsvin måste man medvetet hålla kostnaderna nere och då är Oxbow kanske inte den bästa lösningen.

millib
0

Jag har använt Carrier i många år och aldrig haft sjuka djur, de är i bra form och i bra hull. Jag tycker det är bra!

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

esvard
0

#3 Ok, finns det fodret på Granngården eller vart köper du det? :) Då ska jag inte köpa Carrier fodret.. det lät lite för billigt för att det skulle vara ett bra foder så jag var ju lite tveksam till det.

#4 Oxbow vet jag ska vara bra och många som tycker det är toppen. Det är ju helst det fodret som jag vill börja ge till mina grisar, men som sagt, är ekonomin inte den bästa just nu.

Jag ska snart åka till Granngården och se efter något bra foder så jag tackar er för era tips och att ni delar med er av vad ni ger till era marsvin :)

Fridaaaa
0

#3  Tror det finns på granngården :) Men inte säker

#5 Fungerar kanske olika på olika djur men mina kaniner eller marsvin mådde ej bra på det :)

millib
0

#7 jo vi har ju diskuterat just Carrier förut och kom ju fram till det…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Fridaaaa
0

#8 Just det haha lite snurrig är jag iblandFlört