Skuld känslor
Nu har jag haft skuld känslor ett tag för att, när jag var mindre (några år sedan) var ag jätte intreserad av djur SÄRSKILT marsvin! Jag är fortfarande jätte intreserad av djur men vill inte ha några mer små djur.
Men för några år sedan hade jag 2 st. Men ett av dem dog även för typ 2år sedan! Och jag ska som sagt i vill inte ha några mer smådjur! Men nu har min älskling gått själv sedan dess och hon är typ 5-6 år i år, tror jag!
Jag tycker extremt synd om henne efter som hon går själv!
Vad ska jag göra?
ps viste inte vilken grupp detta ska vara i!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Omplacera henne till en familj som kan tänka sig att ta en äldre frisk hona…har man plats så brukar det gå att ordna ! Du kanske kan ge ett bidrag för att lämna över henne så att det finns pengar den dag det behövs för att ta bort henne.. så kan hon få en sista tid med andra marsvin. Så hade jag nog tänkt !
Jag håller med #1 eftersom du mår dåligt av det kanske du kan tänka dig att lämna bort henne om du inte vill köpa ett till marsvin? Det voree nog det bästa för henne och för dig så du slipper känna skuldkänslor.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Ja men jag vill inte lämna bort henne till en barn familj! Jag skulle vilja lämna bort henne till någon som har tid och kan med marsvin! För hon är värdens finaste! Någon som kanske ska av vänja någon av sinna ungar från mamma! Eller liknande =)
Det finns både vuxna och familjer… sätt ut en annons här så får du väl se, bara för att du lägger ut annonsen så innebär det ju inte att du MÅSTE överlämna henne ..
Okej kan ju testa 
Ja precis, sen behöver inte en barnfamilj betyda att familjen låter barnen handskas med marsvinen hur som helst. Jag har barn, och barnen "äger" marsvinen, men jag sätter gränser och det är jag som sköter dem. Så mina barn är kontrollerade när det gäller marsvinen :) Man måste ju lära dem att de är levande väsen, som man måste vara försiktiga med !
Ja jag vet, men där jag köpte henne var det bran och hade inge hö i buren. Och de bärde inte ungarna rätt och jag vart så förskräckt! Var så rädd att de skulle tappa dem! Men jo en barnfamilj där föräldrana sätter gränser får hon flytta till men det finns ju många som inte sätter gränser.
#7 det är ju bara att tala med den eventuella köparen, det märker man ju fort vad som accepteras i familjen, och det är ( ska) vara föräldrars ansvar att de har mat och blir skötta på rätt sätt… men jag är å andra sidan inte förvånad med vad man sett på blocket
marsvin utan hö, med saltstenar, burar så skitiga att de inte kan ha varit städade på månader…Men tror att de flesta här är så seriösa att man kan lita på dem men det märker man som sagt när man talat med personen ifråga ! Lycka till med allt iallfall hur du än bestämmer dig för att göra med henne.
Jag kommer lämna bort henne om jag hittar en bra ny ägare! 
Hälst vill jag ju ha kontakt med den nya ägaren och se hur det går med henne, så jag vill ju ha en seriös som kan maila nån gång då och då =)