Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1413 ggr
Lavèn
0

Underlag?

Hej tänkte bara fråga vad alla har för underlag till sinna marsvin!

Själv har jag torv eller halm hälst torv! Min peggy trivs jättebra med torven och den börgar inte lukta som spån gör!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Virvlan
0

Torv? vad är de?

Mollertons
0

Jag har sågspän för jag får stora säckar med spån gratis av svärmor som jobbar på snickeri. Jag tycker det fungerar bra, sågspån luktar ju bara trä.. typ, ganska trevlig doft tycker jag :).

Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu

Lavèn
0

Man tar det från mossor, det är nästan som jord! Vet inte hur man ska förklara det.

Många har det istallen även vi! Glad

pinku
0

Jag har halm, men sen när jag får hem en nakenfis kanske jag får ändra till något naken-vänligare :)

Fridaaaa
0

Jag har spån och halm till mina :) Dels för att jag har 2 skinny och dels för att jag har 1 långhår :) Annars har jag bara haft kutterspån.

Torv är bra OM man hittar något som verkligen inte dammar plus att marsvinen blir smutsiga  av det:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cola&Bacardi
1

Jag använder fleece. Har alldeles nyss börjat använda det och än sålänge funkar det super bra :)

Mvh Linnea 

HannaVastervik
0

Jag har spån. Dels för att jag gillar det bäst, billigast för mig och för att det ändå finns lag på att man måste ha en spåndel och vill inte dela upp burarna i olika underlag =)

Renor
0

Jag använder spån och det funkar bra tycker jag. man ska dock vara noga så att de inte dammar för mycket, det kan sätta sig i derar luftvägar..

[Quickeman]
0

Har oftast Kutterspån + Halm, men blandar ibland ut kutterspånet med torv (tar typ hälften hälften då) Ibland blir det bara Torv + Halm, beror på vad som finns hemma :)

Lixim
0

Vi kör med spån

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Virvlan
0

spån. men de dammar så och får damsuga varje dag.

fleece är bra men ser så äckligt ut i buren snabbt.

Fridaaaa
0

#11 Dock får du max ha halva buren med fleece

Lavèn
0

# 5 Jag brukar  ha ett lager med halm över(om vi har hemma)! Men min lilla peggy trampar ner höt snabbt med!

Alla andra ul att höra att det är varition och att ni har det som ni och marsvinet tycker är bäst!

southdakota
0

Jag använder sedan ett par veckor tillbaka StL-Strö, det är som små bitar av kartong. Jag tycker att det fungerat bra hittills. Glad

Mollertons
0

#12 Får man inte ha fleece i hela buren?

Fridaaaa
0

#15 Nej, enligt jordbruksverket får man inte det.
Tror det var Lixim här på iFokus som fick svar om det via mail av dem :)

millib
0

Vi har spån i burarna, visst det spånar men det jag tycker funkar bäst för alla.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Mollertons
0

#16 Jaså! Hade jag ingen aning om…

Virvlan
0

Vad hade de för argument att man inte får ha hela buren med fleece??

VilmaKristina
0

Jag har smådjurs spån i hela buren men ett litet lager halm in husen så dom får något att böka in sig lite i + det blir gosigt :)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Quickeman]
0

LÄNK

ellinor98
0

Använder fleece med toadel och både jag o grisarna tycker om det Glad

1da98
0

Jag använder spån, det fungerar bra! Glad

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Virvlan