Små sår
Lola har fått ett litet sår på örat som jag märkte i förrgår och idag så såg jag ett på läppen.
Skorpan var ganska tjock och det blöder inte om man tar bort den och den faller av LÄTT. Dom är vita i kanterna och lite tjockare i mitten. Ingen rodnad vad jag kan se.
Till saken hör är att jag märkte att hon hade ojämna tänder igen som jag filat till.
Kan vara så att hon slagit sig då jag vet att minsta dottern har svårt att låta bli att ha handen i buren vissa dagar och då har hon en tendens att springa in i huset lite för fort.
Lilla my har jag ju noterat klåda vid öronen på och hennes öron är smutsiga i nått som ser ut som ett tunt lager vax. Hon är även lite mjällig med supersmå mjäll bakom öronen. Ser nästan ut som ett tunt tunt lager med torkad keso och bakom ena örat så har hon 2 små gula prickar. Har lite svårt att se om hon har rodnader i huden då hela hennes hy är av den rödare varianten, vilket man ser direkt runt hennes ögon då hon är röd även omkring dom. (ser nästan ut som albinorött)
Jag har inte noterat nått på de andra djuren alls, förutom popcornskutt i all ära.
Ska jag oroa mig för Ringorm, eller kan det vara så att Lola helt enkelt gjort sig illa och att Lilla My fortfarande lider av sviterna av att sitta i en ammoniakluktande bur?

Kan du ta bilder och lägga upp?
Lite ringormsvarning är det allt, ev "vanlig" svamp. Blir det värre tycker jag du ska ta dom till en veterinär och kolla.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Magkänslan säger inte att det är Ringorm utan möjligen svamp eller så enkelt som torr hy.
För Lilla My ser EXAKT ut som mina händer när jag har torreksem.
Har badat Lilla My idag och kikat närmare och det ser inte alls lika farligt ut i riktigt ljus. Jag kan inte se nån rodnad och det är 2 små små gula pustler i något som ser ut att vara nya pälsstrån. Misstänker att det är för att hon kliat sig så huden blivit irriterad.
Finns inga andra ställen på kroppen där hon har några problem utan det är dessa 2 små bubblor. Ser nästan ut som en herpesblåsa eller vad jag ska säga, fast pyttesmå sånna.
Sen har hon nått som ser ut som torr hy vid öronen, troligen pga att hon kliar sig mycket i det området och hon har hemskt smutsiga öron men det är nästan hopplöst att göra ren dom
Lola har inte heller några fler problem än just de 2 små såren hon har. Och det är ingen rodnad runt dom utan rent och slätt 2 st 3mm sår.
Så jag anar att min magkänsla är rätt och att jag bara är lite för mycket hönsmamma 
Hittade idag ytterligare 2 skorpor på Lola.
Visst är det svamp när det lossnar så pälstussar med en skorpa?
#4 Ja då är det svamp. I alla fall om man tolkar det på humlans sida. Har för mig att det stod så där :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Då är det nog det hon har, eller så är det blessyrer. Bara vänta och se åt vilket håll det går då 
Som jag trodde, det var bara blessyrer på Lola och My kliar sig inte lika mycket längre sen jag tvättat henne :)
Har nog kommit på Lola var hon får sina sår ifrån, och hennes tandskador.
Jag sätter ner henne på golvet när jag rengör buren (jag tar oftast ut hennes bur och tömmer den utomhus) och då går hon fram till grabbarnas bur och ställer sig och skakar deras galler!
GIvetvis blir Charlie lite het på gröten och ställer sig på andra sidan o skakar galler och Lolas småsår kommer troligen från att Charlie nafsat henne genom gallret. Låter logiskt då hon bara haft det på "utstickande" kroppsdelar :P