Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1024 ggr
[AmandaO]
0

Utomlands

Hej

Vi åker utomlands nästa vecka och kommer då behöva lämna bort våran lilla Gösta. Vi har valt att lämna honom till de förra ägarna då dom vet hur man tar hand om ett marsvin.

Min fråga är nu, Kommer Gösta komma ihåg oss när vi kommer tillbaka? Vi kommer vara borta i lite mer än en vecka. Är super nojjig över detta.

Linneaundulat
1

Är nybörjare på sådant här, har inte lämnat bort marsvinen än.

Men jag skulle tro att de kommer ihåg dig, det måste ju vara svårt att glömma bort den som matat dem och tagit hand om dem.

Glad Är min teori ialla fall

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

Fridaaaa
0

Ja det tror jag nog att han kommer att göra:) Ananrs dröjer det inte länge innan han gör det ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillamarsvinet
0

jag var borta i 2 veckor och i början var deras små hjärnor lite suddiga men sen blev dom helt galna när dom upptäckte att det  var den dära som brukar ge oss mat:D

♥kram Linnea♥

Abico
0

När jag åker bort och familjen är hemma så brukar djuren inte påverkas så mycket tycker jag, det rör sig om dagar eller någon vecka då. Jag tror att det har att göra med att alla vardagsljuden ändå är där och att de kan skrika lika mycket som vanligt varje gång någon öppnar ytterdörren. Om ingen är hemma så kommer farmor och farfar och matar och ser till de små en eller två gånger om dagen. Efter en sådan bortavistelse är djuren ofta ganska tysta de första dagarna men efter en vecka hemma så är det precis som vanligt och dom skriker som aldrig förr :)

Hanna 

[AmandaO]
0

Okej så skönt att höra, då kan jag slappna av lite. Detta är i princip detta ända jag har tänkt på det senaste dagarna. Tack så jätte mycket för era svar :)

Aristarcos
0

Hade Gösta haft en kompis som de bör ha hade han nog varit tryggare när ni lämnar bort honom. Men du kanske väntar på en marsvinskompis väldigt snart till honom Skrattande

[AmandaO]
0

Nej det gör jag inte och han kommer nog vara trygg med att vara där borta än då, dom har ju haft honom innan och vad jag förstått så trivdes han bra där.

Aristarcos
0

Jaha, går han inte ihop med andra marsvin ?, eller varför har ni tagit beslutet att ha honom själv ( lagkrav att de ska bo ihop med en kompis)

[AmandaO]
0

Jag vet att det är lag på det.

Men när vi tog över honom så visste vi inte detta, och han var själv hos de förra ägarna också, iallafall då. Så jag vet inte om han inte går ihop med andra marsvin.

millib
0

Jag tycker gösta ska få en liten bebiskompis ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

[AmandaO]
0

Nja, det vill jag inte. Nog för att dom är väldigt söta men ska han ha en liten kompis ska det vara en äldre :)

Eulwen
0

Fast det är betydligt enklare att sätta ihop en äldre hane med en yngre, därav förslaget om en bebiskompis. Att sätta ihop två äldre hanar, när den ena levt ensam hela livet, kan bli en rejäl utmaning och sluta i blodigt slagsmål om man har otur.

Det kan ju gå, men riskerna är mindre med en bebis. Glad

[AmandaO]
1

Vet inte om han har levt ensam hela livet, han har haft minst 2olika ägare före vi fick honom. Och vi har inga större planer på att fixa fler marsvin. Han trivs bra  och sen är han så gammal.

[SallysPigge]
0

Han kommer att komma ihåg er efter en vecka :-) Då vi var borta i 2 i somras och mig mindes dom mycket väl. :-)

[AmandaO]
0

Tack så skönt att höra! :)