Lilla Shepard...
… blev friskförklarad i tisdags hos veterinären! :) Så den senaste veckan har det varit fullt jobb med att fixa ihop burarna, låta grisarna lära känna varandra och sedan även vänja sig vid att bo ihop.
Så nu bor Tali, Shepard och Morrigan ihop med båda sina burar ihopbyggda till en. Det är inte det snyggaste i världen. men det duger tills jag flyttat och kan ordna något bättre. :D
Jag vill inget hellre säga än att allt är bra för Shepard nu, men det är det inte riktigt… Igår började han snora igen, som han hade gjort under medicinerandet med bölderna (men som sedan upphörde), och idag snorar han värre än innan och även hostar titt som tätt…
När jag vägde honom tidigare idag så vägde han ca 746 gram, så han går tack och lov uppåt igen. Han både äter och dricker, men jag ska ringa vet imorgon och se vad dom har att säga. Det finns ett par filtar i buren som han och tjejerna kan vara i så att dom kan hålla värmen eller bara mysa i när dom känner för det.
Jag tror det kommer gå bra och att det kanske bara är en liten förkylning, men med tanke på vad han nyss gått igenom så vill jag vara på säkra sidan.
Mest av allt vill jag skriva ett enormt TACK till alla er här på Marsvin iFokus, som varit ett sånt enormt stöd och så engagerade i lilla Commander Shepard!
Ni är alla guld värda och ställde upp i en riktigt jobbig, hemsk situation för mig och nu verkar det som att Shepard har en ärlig chans till att få leva ett bra liv med tjejerna. :D
Shep fyller 3 år i höst, så förhoppningsvis får han många år med Tali och Morrigan nu. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Va skönt att höra!!! = )
Hoppas han nu får njuta av ett mysigt långt liv med en tjej vid varje sida!

Åh vad skönt att han är frisk nu!
Åh vad skönt att det är bättre, hoppas bara det är något litet nu och inte blir värre igen. Håller tummarna :-)
#1 "En tjej vid varje sida", vilket bedårande uttryck! :D
#2 Ja, det är en stor lättnad. :)
#3 Tack, det görs här hemma också. :D
Veterinären ordinerade mig att ge Shepard lite Bactrim en gång om dagen från och med ikväll om han fortsätter snora så mycket som han gör. På fredag ska jag in dit om han inte blir bättre, alternativt tidigare om han skulle bli mycket sämre.
Men han äter som en häst, dricker och verkar gå upp rejält i vikt så jag vill tro att han kommer tillfriskna snabbt. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#4 Bra! :-D
vad roligt att höra!
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.