Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1374 ggr
Lyan
4

Välkommen Chache!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chache heter egentligen Trumpeta Garnet och är en grey sheltiehona från Tjeckien. Hon satt i en av försäljningsburarna på utställningen och såg så söt ut med sina gigantisk mörka ögon att hon bara var tvungen att följa med mig hem ;-)

Hon är ett år och har precis haft en kull hos förra ägaren. Tanken är att hon ska sättas till hane nästa år och förhoppningsvis ge mig trevliga vackra gråa barn <3

Hon verkar väldigt trevlig i humöret på det lilla jag har hunnit se.

Nu hoppas jag verkligen att hon utvecklas lovande för nu är marsvinsgränsen nådd (kommer en hane i sommar också) och skulle jag behöva något mer djur så måste jag vänta tills någon dör (hemska tanke, då är jag hellre utan avelsdjur!). Med denna tösen och hanen som kommer i sommar så kan jag avla kors och tvärs i flera år utan att behöva para besläktade djur

juliino
0

Grattis. Super fin är hon!

_Charlie
0

Vad roligt! Grattis! Och välkommen till paradislivet Chache! ;)

millib
0

Hon är supersöt

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Mollertons
0

Henne såg jag minsann! Riktigt sör liten tjej! Grattis! :)

Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu

Lixim
0

Så fin hon är :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

godisgrisen
0

Fin!

ida.adi
0

Åh vad söt och stort grattis. Såg henne också på utställningen och hon var förtjusande. Hon får säkert ett bra hem hos dig.

Lyan
0

Tack :-D Det ska bli kul att se vad det bir av henne när hon har ätit upp sig lite i hull och pälsen växer ut igen. Just nu är hon klippt så kort att hon ser ut som en self XD

[Maijah]
0

Tjusigt med Grey!

Grattis till en riktigt sötnos :)

[saphirasmarsvin]
0

Nej, men gud vad häftigt med ett långhår i grey! Har jag nog inte sett innan :) Gillar namnvalet också, fint!

Lyan
0

#10 Tack! Har velat ha ett marsvin med det namnet i flera år men har inte haft någon som passat i det innan.

Jag har haft (har) flera grey men ingen som har haft lika bra färg som Chache. Chache är troligen pgpg medan mina är pgp.

Fördelen med en grey från utlandet är att de ofta är har bättre färg. Nackdelen är att de inte har lika bra päls och typ som i Sverige plus att där ofta ligger satin bakom. Chache har satin i tredje led tyvärr så jag måste vara noga med vem jag parar henne med

Sanni
0

Grattis! Hon ser jätte fin ut :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

jezzijezz
0

Så fin!! = )

Jarado
0

En riktig sötnos, ja riktigt vacker :)

Cola&Bacardi
0

Jättevacker :)

Mvh Linnea 

FeliciaS
0

Vad fin hon är, lycka till med henne :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Aristarcos
0

Lycka till med henne, färgen skiftar ju nästan lite i brunt också på bilden.. Spännande färg, hoppas du får ut det du söker av henne !

HannaVastervik
0

Så fin hon är gumman!!! =)

Lyan
0

Tack alla :-D

#17 Det är bilden som luras, hon är faktiskt väldigt kall och bra i färgen :-)

Jag har fortfarande inte släppt ihop henne med flocken ännu. Eftersom min bur är så stor så brukar nya grisar nästan bli lite lamslagna och inte fatta att man måste gå en bit för att hitta mat och vatten så jag har dem i en mindre bur i den stora buren så de vet var de har mat och vatten innan jag släpper ut dem.

Hon verkar vara väldigt cool och trevlig :-D Äter direkt när jag ger henne mat trots att allt är så nytt och är nyfiken på mig.

Lyan
1

Idag knatade Chache direkt fram och tog paprika ur handen på mig :love: Med tanke på hur stor buren är så var det i allra högsta grad ett medvetet val, speciellt som att jag satt nästan två meter från hennes favorithörna. Tror att det gömmer sig en riktigt guldklimp i denna tufsiga lilla tös :-D