Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1110 ggr
Lyan
0

Äcklig mat

Tänkte jag skulle prova att byta kraftfoder till marsvinen eftersom jag inte var riktigt nöjd med det de hade och köpte Svenska foders kanin- och marsvinspellets.

Kom hem och serverade 18 hungriga munnar och fick fingret av 17 st väldigt besvikna marsvin som undrade vad det var för skit jag försökte lura i dem :-(

Får hoppas att de lär sig tycka om det annars så lär Vida rulla fram om ett tag om hon ska glufsa i sig allt XD

Är det någon som har tips om något kraftfoder med mycket energi och protein? Jag och hon i butiken kollade igenom det mesta i sortimentet men jag vågar inte riktigt köpa tex hästmat utan att få det "godkänt" av folk som kan mer om marsvinsnäringslära än mig. Pelletsen jag köpte hade rätt höga värden men vad gör det för nytta om de inte äter…

Innan har de fått Fibergi Bas och havre- och kornkross. Enligt butiken är Fibergi bland det mest energirika de hade men det räcker inte åt mina väldigt aktiva marsvin som behöver ännu mer

jezzijezz
0

Har du testat Lottie från Granngården? = )

Fick höra här på Mif att det va den nästa bästa efter Oxbow…mina marsvin gillar det! = )

Fridaaaa
0

Jag har svenska foder kanin&marsvin till mina, och mina älskar det och äter med god aptit. Det är inte så att dem bara är ovana?
Jag tycker inte det är skit, fungerar prima ballerina till mina.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
0

#1 Jag har haft Lottie innan men kommer inte ihåg hur de var i kroppen då eftersom det är några år sedan. Ska kolla om min butik kan ta hem det igen.

#2 Har aldrig sagt att det är ett skitfoder, bara att mina marsvin tyckte att det var skit.

Ger det några dagar och ser om de kan acceptera det. Jobbigt med bortskämda djur ibland :-/

[copicaddicted]
0

MIna grisar är bortskämda dom med. Dom ratar gärna Lottie och äter bara havregryn Skrikandes

Lyan
0

De flesta vill fortfarande inte äta den nya maten :-( 

Har inte varit i butiken ännu så har inte hunnit fråga om Lottie

millib
0

Men det är ju lite lika som när man får hem djur som bara ätit gnagarblandning, de vägrar ju pellets vilket man förstår, inte lika gott. Jag är lite hård med det där, ät vad som bjuds liksom! Har du hittat ett foder som du tycker är bättre så ge dem det

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Lyan
0

#6 Jo, så brukar jag också säga, "duger det inte så var utan". Men nu är det ju mina gullepluttar det handlar om, då blev det helt plötsligt inte lika lätt att vara konsekvent. De har verkligen lindat mig kring sina lilltår Skäms

Tack för påminnelsen! Ska försöka strunta i deras gnäll om annan mat!

millib
0

Haha! Det är som barn, min son är det bästa som finns men han är för liten för att veta sitt eget bästa, fick han bestämma skulle det ätas glass och pankakor varje dag. Lika med djur, regler kanske inte så mycket med marsvin men du är deras ägare och du bestämmer vad som är bäst för dem, lr hur? Och de dör ju inte för att de vägrar pellets… Men det är ju fortfarande upp till dig om du vill fortsätta med nya eller köpa nåt annat…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Lyan
0

#8 Det är absolut sant! Får nog ta och sätta på mig skygglapparna lite för att inte se gnället och inte skämma bort dem så förskräckligt.

Har precis insett att jag är så väldresserad att jag inte ens själv märker det längre XD

_Charlie
0

Visst är det läskigt när man inser hur pass grymma små små fjösna marsvin är på att styra stora utvecklade intelligenta människor! :D

Lyan
0

#10 Hahaha, ja verkligen! Helt hjärntvättad blir man XD

lillamarsvinet
0

Jag köpte foder förut som var helt naturligt och dOm gick nog Upp lite..haha:D men det var rätt dyrt, typ ca en och en halv liter Kostade 240 kr:)

♥kram Linnea♥

trocadero
0

Har du testat krafft groov (hästpellets)? Inte så dåligt innehåll, dock stora pellets.