Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 869 ggr
jezzijezz
0

Inget än...

Trodde Fendi skulle föda innan veckan va slut ( igår ) men inget har hänt…än!

Kanske e en vecka till? Jobbigt att inte veta = /

Men maken till matvrak ar jag aldrig vatt med om = D hon gör inget annat än äter…konstant…jo vilar! ; ) Men de e härligt!

Pirrigt!!! Glad

juliino
0

Håller tummarna för er! :)

jezzijezz
0

# 1

Tack!! Glad

millib
0

De kommer ju nångång ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

jezzijezz
0

# 3

hihihi eller hur!! men jag e så nällad å pirrig i magen nu…ska ju bli marsvinsmormor hahahaha

millib
0

Helt förståeligt! Men för lilla Fendi är varje dag en dag som hon blir lite äldre vilket är så positivt det kan bli, så får du tänka. Jag vill inte ha bebisar än för det är bättre ju äldre Fendi blir innan hon blir mor på riktigt… Då kommer hon föda på en gång. Du vet lite som att vattnet aldrig börjar koka om står och tittar på det i kastrullen.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

jezzijezz
0

# 5

hahahaha okey ska börja tänka så! = ) undrar egentligen hur mycket lillpluttan väger nu…hon har ökat rätt rejält…det syns! Skulle nog ge mig på en gissning på ca 750-800 gr nu…vilket e jättebra eftersom hon har vatt så liten å späd hela tiden.

men hon ser fortfarande inte ut som en stekpanna i kroppsformen…utan ganska jämn i kroppen…mycket " under magen " förutom när hon sträcker på sig för då syns det på båda sidor! = )

Längtar verkligen efter att kunna ta upp henne för kel å gos Kyss

gnagarlover
0

hihihihi rätt som det är så sitter de därTungan ute

jezzijezz
0

# 7

jaaaa = ) fast jag hoppas jag får vara med! ; )

[SallysPigge]
0

Har dom kommit ännu? :-)

jezzijezz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 9

Nope! = / satt med almanackan igårkväll å räknade å räknade…blir inte riktigt klok på det!! Men om hon blev parad precis innan jag särade på dom…å när jag började känna första fosterrörelserna ( 25/4 ) så kan det dröja max en vecka till…typ senast 27/5 = )

Hon e fortfarande inte alls så stor så jag e helt inne på 1 stor unge eller möjligtvis 2 st medelvikt.

Vräker i sig mat som en tosa hihihihi fast det behöver hon! Sen vilar…inte så många popcornsskutt längre utan mest vila i sitt hus med skön puff…tror hon kommer att föda där. Nåde burkompisen om hon går in å lägger sig där…det går inte för sig utan hon blir bortshasad med en gång! Stackaren som står ut med den lilla bitchen Fendi! Hoppas verkligen hon ändrar sig efter födseln!!

Glad

[SallysPigge]
0

Jaha då får man vänta lite till … :-)

Fendi verkar vara den dominanta så hon kommer säkert fortsätta att vilja ha den bästa mysplatsen. Så är det i min bur där Sally bestämmer över dom andra två. Hon ska ha det bästa jämt och först. :-)

jezzijezz
0

# 11

Japp det har hon vatt hela tiden = )

Sen Juliette den vuxna e så snäll å tittar med sina söta korinter till ögon å gör inte fluga förnär.

Funderar på att göra allt i dubbla uppsättningar till dom! Juliette ligger helst dubbelvikt som en korv i en myspåse dock vill hon in i huset ibland = )

Ja vänta å vänta e det enda jag gör här hihihi