Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 667 ggr
madsan
0

Ta emot marsvin

Hej! Idag fick jag erbjudande om att ta emot två marsvin. Jag har inte haft marsvin förut, men har haft hamster. Om jag inte tar emot dom kanske dom blir mat åt ormar etc. Vad ska jag tänka på innan jag tar emot dem? Bur, mat och hö ingår så det behöver jag inte köpa. Madsan.

Madsan

madsan
0

Hur länge kan man lämna marsvin ensamma om det är så att man måste åka bort?

Madsan

Aneema
1

Här är en bra artikel http://marsvin.ifokus.se/articles/4d71413cb9cb46222105790e-vad-behover-marsvin?discussions-1

# 1 Marsvin behöver färska grönsaker varje dag. De behöver också få komma ut och springa på golvet ganska ofta (minst några gånger i veckan)om de inte har en gigantisk bur. Vid enstaka tillfällen kan jag tycka att det är okej att lämna marsvinen drygt ett dygn men ska man vara borta längre bör man vidtala någon som tittar till dem och ger dem mat. Jämfört med tex en hund klarar marsvinen bra att vara själva hemma, man behöver inte åka hem på lunchrasten =), men man bör ha tid att ägna åt marsvinen dagligen.

madsan
0

Tack för tipsen! Ser fram emot att få leka med dom :)

Madsan

guneapiiig
0

Du borde tänka igenom var du ska ställa buren, och ev. förvara höet osv. Höet kan man ha inomhus eller i garaget ;)

Men för att dom ska trivas vill dom ha ljus, och ska kanske inte placeras på golvet (men det går). Och det får inte bli för varmt, då de kan få värmeslag. Och att man har buren där det finns mycket aktivitet, så dom inte dör av tråkighet! haha :D

Och det kan också vara bra att se till så att man har ordentligt med grönsaker hemma, eftersom det måste ges dagligen :)

(En grönsak som är nyttig och som de flesta älskar: broccoli!(: )

madsan
0

#4 Tack för tipsen! Ja grönsaker köpte jag idag :) Diverse men också broccoli :)

Madsan