Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1080 ggr
madsan
0

Motion?

Kan man släppa ut marsvin på golvet och låta dom vandra fritt? Förstår att de inte får vara i närheten av uttag och liknande dock…

När kan man släppa ut dom utomhus? Funderar på att skaffa sele då jag bor i stan men ändå har liten gräsmatta…

Madsan

Fridaaaa
0

Sele är inte lämpligt till marsvin. 
Inte hittat en enda sele som sitter bra.
Bättre med en liten hage eller överdelen till innebur :)

Mina får vara ute i hage när det är minst 15 plusgrader och inte direkt blåsigt.
Ja man kan ha dem frit tpå golvet men bäst är att ha en liten hage så riskerar man inget,marsvin är snabba;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

madsan
0

#1 Ok tack :) Ah överdelen på buren tänkte jag ju inte på :) Har typ världens största bur så det skule nog funka :)

Hmm hage inomhus kanske man inte kan ta överdelen till eller?

Vad har du?

Madsan

Fridaaaa
0

#2 Jag har liknande en sådan här hage :)
Har även den ute .)

madsan
0

#3 Ah den såg bra ut :) Prisvärd också :)

Madsan

Eulwen
0

Mina går fritt i rummet, men då har jag skärmat av, stängt dörrar och gjort det grissäkert. Och håller ett öga på dem medan de är ute. Ska de få gå ute i rummet fritt ur buren som de själva vill är absolut hage att rekommendera. :-)

Fridaaaa
0

#4 Ja inte alls dyrt tycker jag:)

Cavia
0

Mina 3 damer är lösa i lägenheten så gott som dagligen, och ingen av dom har någonsin försökt gnaga på någon elsladd eller stoppat nosen i något uttag. Vad jag fått för mej är det mer vanligt bland kaniner, att dom gärna gnager på allt som är olämpligt?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Eulwen
0

#7 Största risken med marsvin, tycker jag, är att de gärna klämmer sig in bakom stora tunga möbler och sitter där och kluttar. Vilket kan bli lite knepigt att städa. Mina gnager inte heller när de är ute, de är upptagna med annat. Glad

madsan
0

#8 Jag har dock inga tunga möbler ;)

Madsan