Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1576 ggr
gickan87
6

Sunshine's bebis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigt imorse födde Sunshine, honan jag misstänkte var dräktig som jag köpte i en djuraffär en liten son!

Eller ja liten och liten, 128 g och väldigt pigg och helt orädd.

(Ber om ursäkt för lite dåliga bilder men ljuset är väldigt dåligt inne i djurummet såhär dags på kvällen)

MVH Erika :)

gickan87
0

Lite mer vitt på denna sida :)

gickan87
1

Ett svart och ett rosa öra :)

Jarado
1

Grattis! Så söt!

Fridaaaa
1

VIlken sötnos! "tur" att det bara blev en. Stor gosse dock! :=D
Verkligen supersöt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jezzijezz
0

Åhhhhh jag bara dör nu!!! Gud va söt!!! Kyss

Nu längtar jag tills Fendis bebis/bebisar kommer! Tror det e 1 eller 2 i hennes mage.

Stort grattis mormor!! ; ))

gickan87
2

Tack alla, är verkligen en underbar känsla att se och höra den lille. Hö smakar tydligen jättebra för det har han tuggat på flera gånger idag :)

#5 Haha tack så mycket! Håller tummarna för att det går bra för din tös och hennes bebis/ar också!

[SallysPigge]
1

Åh Grattis igen, vilket charmtroll. tur att du räddade honom och mamma :-)

jezzijezz
0

# 6

Tack! = ) säger samma som # 7…tur att du hämtade henne!

Fendi e uppe i 621 gr nu i eftermiddags…tycker det pendlar lite upp å ner…igår vägde hon först 610 sen på kvällen 585 gr?? Å nu 621 gr…hoppas hon förtsätter att öka. Kanske lite beroende på när å hur mycket hon har ätit?

Kan bara känna 1 bebis…men när det knäpper så låter det som 2 st…får se! = )

godisgrisen
0

Sötnos Kyss!

gickan87
0

Liten är så snuttsugen ikväll men mamma har ingen mjölk ännu och springer bara undan för honom. Hoppas på att mjölken runnit till imorgon.

[copicaddicted]
0

Underbart söt :D

Cola&Bacardi
0

Grattis! :)

Mvh Linnea 

juliino
0

Grattis! Super söt är han. Kommer han stanna?

gickan87
0

Är inte bestämt ännu. Från början var det sagt att om det blev hanar så skulle de säljas. nu blev det bara en och han har lyckats charma hela familjen. Har ingen direkt plats för en bur till heller, och ingen "överbliven" hane heller. Funderar på försöka få ihop honom med mina två hanar som redan går ihop, men vet inte. Vi får se när det gått lite längre tid.

[copicaddicted]
0

Annars får du fixa en till bur och en till burkamrat ;)

Är ju faktiskt inte SÅÅÅ dyrt. ;)

Cola&Bacardi
0

Har du funderat ut något namn ännu? :)

Mvh Linnea 

jezzijezz
0

# 14

Du kanske kan hålla ut tills Fendi fött sin/sina?? ; ))

Där kanske blir nån hane? = )

Jaaa undrar oxå va den lille ska heta! = )

gickan87
1

#15 Är väl tyvärr (;)) så det kommer sluta, att han blir kvar. Inget namn ännu, vill vänta några dagar till då Han inte kommit igång att dia ordentligt ännu. #17 Haha ja, fixar du transport så ;) näe men vi får se hur det blir. Ang. namnet, se svaret som #15 fick.

jezzijezz
0

# 18

Vart bor du? = ) fast jag kanske står i samma sits sen när Fendi har fött hihihihi

Binajis
0

#18 Är mamma marsvin hönsig? Tycker du att hon bryr sig för lite om sin son skulle jag sätta dom i en mindre bur/låda så att hon inte kan "komma undan". Han borde ha kommit igång och dia nu.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

gickan87
0

#19 Bor utanför Gävle. #20 Nej, tvärtom faktiskt. Blir stressad när man plockar med bebisen och ligger ofta i höet med honom bredvid sig. Han kan säkert ha diat under dagen, har jobbat och mamma svin tycker inte om när man är runt buren för mycket så låter dem vara ifred så mycket som möjligt. Han hade bara gått ner 1 gram över natten. Får se vad han väger ikväll.

Binajis
0

#21 Åh, vad skönt! :) Han är ju ensam och har troligen mat så det räcker och blir över, kanske du bara har haft "bad tajming" och sett honom när han är mätt. Håller tummarna :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

gickan87
1

#22 Ja, jag är inte orolig för honom. Springer runt och busar för fullt mellan varven, det gör ju inte en hungrig unge.

gickan87
0

Imorgon fyller lillbebisen 3 veckor. Han växer verkligen så det knakar och tung har han blivit! Hela 309 g väger han. Tråkigt nog har jag inte kommit på något namn åt honom ännu.

_Charlie
3

Spånar vidare på mamma Sunshine.. :)

Araw - Sol på Filippinska

Diell - Sol på Albanska

Bero - Värme på Baskiska

Eller kanske rätt och slätt Ray - Stråle på Engelska

pinku
2

#25 Ray var ju jättegulligt ju! :)

Fridaaaa
0

#24 Ojojoj riktigt stor en, härligt :D

gickan87
0

#25 Jättefina namn allihop men har bestämt mig för Bobbo :) #27 Ja en riktig bjässe kommer Han bli! 330 g idag.

Fridaaaa
0

#28 Hihi ingen dålig vikt, blir nog stor ja :)