Växer!
14 små bebisar! 9 av dem blir två veckor i helgen och fem är ett dygn gamla. De är tre kullar så det är stora kullar ändå vägde alla ungar mellan 68 och 91 g de flesta runt 80g när de föddes. Därför kunde jag inte låta bli att sätta ihop hela gänget för att visa hur snabbt man växer på knappt två veckor.
Förutom att spana in storleksskillnaden kan ni ju passa på att njuta av söta nonselfungar i färgerna black magpie och harlequin. Bilderna är inte de bästa men det fick ju gå snabbt då jag inte ville ha de minsta ungarna uppe så länge. För de 9 äldsta var det bara bra miljöträning men de pep så jag blev halvdöv. Vilka protester!
Dina och CHs underbara grisar har fått magpie att klättra högt upp på listan över favorit raser…jag har ju en här hemma nu men det känns som om dom kommer bli fler ;-)
Helt underbara små härliga grisar, blir så himla sugen på att skaffa en hona
Gulliga! :)
Mvh Linnea
så fina! du kan verkligen vara stolt över dem
#4 lill stumpan(eller killen
) längst till höger ser så gullig ut hur den sitter med frambenen!
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Alldeles för söta. Nån gång i framtiden hoppas jag ha en magpie.
Åååååh, jag bara älskar hur de allra minsta sitter som små paddor och bara "uhm…mamma?" <3
De större är fasligt söta med, speciellt harlequinarna (harlequinsen?
)!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Sååå hiiimla fint med magpajsare och harlequinnar högt och lågt ^^ En salig röra, perfekt!
Hanna
Åh, så fina de är! Längtar ju bara ännu mer efter "Dizzy" nu :P
Gud så söta! Längtar tills jag kan börja föda upp :)
Från Marika och hennes bästa vänner =)
Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.
Jag smälter
Så fina och underbart söta!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
gud vilka vackra små <3
Små stjärnor lyser också i mörkret.
underbara bilder och små