Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 5399 ggr
Marika Norrman
0

kålrot?

Jag undrar hur man ger kålrot till marsvin och hur mycket? Den är ju så stor.. ska man skala den? Och ge den i bitar? Har aldrig använt kålrot själv någon gång heller nämligen.. gillar dom det?

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Zabbio
0

När jag äter kålrot själv brukar jag inte skala den, bara skrubba den ren och koka.

Har ingen aning om ifall marsvin tål kålrot.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Quickeman]
0

Mina får det ibland, jag tvättar bara rent den, och skär i bitar. Det brukar uppskattas, men jag ger inte så mycket åt gången då de inte brukar äta upp det då. (ger typ en dl/dag till 3 marsvin)

Håller på och odlar egna kålrötter nu, får se hur det går Glad

FeliciaS
0

Kålrot är jättebra marsvinsmat! Mina får det var 3:e dag minst. Skala och dela den bara.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[vädur-52]
0

Jättebra marsvinsmat! Den innehåller c-vitamin plus att den ger

tuggmotstånd och är billig året runt.Mina har fått det under

många år,dagligen.Skär en bit på ett par cm. inte för tjock

till varje marsvin.Kan vara lite kinkigt om de inte är vana,men

fortsätt att truga,de lär sig.

Fridaaaa
0

Mina har aldrig smakat på det:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marika Norrman
0

Okej! Tack för alla svar! Ska testa och se vad de tycker! Någon som vet hur det är med selleri?

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

[Quickeman]
0

Selleri är mums enligt mina grisar :) fast jag tycket det luktar skunk ;D

[copicaddicted]
0

En liten avstickare här ang. selleri.

JAg läste nånstans allt det finns olika sorters selleri och att nån inte skulle vara bra för grisar?!

Marika Norrman
0

Okej, då ska jag kolla upp vilken sort det är då. Tack!

[Quickeman]
1

Jag har gett selleri som gått under namnen bladselleri, stjälkselleri och blekselleri i affären.

Linnet
0

#10 Finns ju även rotselleri.

[Quickeman]
0

#11 Juste! Det knaprar mina i sig med god aptit :)

Marika Norrman
0

Okej tack!