Råd om hanpar
Jag har ett hanpar där båda hanarna är cirka 1år exakt varav den ena är skinny. Har märkt att dom gnabbas en hel del trots en stor bur dubbla hus osv. Detta leder till att skinnyn har massa små sår lite här och var och jag tycker synd om båda två att dom inte kan trivas med varandra. Nu har jag chansen att sätta dom med nya bur kompisar men är lite rädd och söker därför råd här.
-jag har en hane hemme som fyller två år i höst han sitter med hona just nu men hos uppfödaren har han setat ett fleratal gånger med hona och sedan bott med två hanar utan problem. Jag funderar på att sätta honom med någon av dom gnabbande pojkarna.
Sen har jag en liten unge som snart ska flytta från mamma och jag tänkte sätta den med den kvar varande hanen.
Skulle ni pröva att sära på dom gnabbande hanarna och sätta den ena med en äldre hane och den andra med en liten unga?
Ingen som kan ge mig råd?

Jag hade nog testat med nya burkompisar, troligtvis den kaxigare med ungen. Men du känner dina marsvin bäst. :)
Okej tack för rådet :)
Ja jag skulle testat på neutral mark och se hur det verkar gå där. Jag tror att en åldersskillnad kan göra skillnad. Men till syvende och sist är det ändå individernas personlighet som avgör.
#4 Okej tack ska testa. Ungarna blir 4 veckor på torsdag kan dom flytta ut på en gång även om dom inte "raggar" på honorna?