Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 892 ggr
Bellebus
0

tips om burbygge!

Hej! Ska snart hämta hem fyra vuxna grabbar från Gbg och ska även få hem två småpojkar i veckan. :-) jag ska flytta till hus snart och tänkte bygga om en utav de stora garderoberna till ett marsvinsrum! Jag kommer ha alla parvis, och tänkte sätta 30cm höga skivor så det blir tre stora burar direkt på golvet. Jag funderar kring vad för färg jag ska måla skivorna med, är det något spec jag behöver tänka på? Kan jag använda en oljebaserad färg? Och gärna lite tips på roliga saker att ha i buren! Tipsa på bara! :-)

Bellebus
0

Ingen med roliga tips? :-)

Fridaaaa
0

En giftfri färg behöver du måla med ifall dem får för sig att gnaga på det.
Jag har "bara" hus, matskål, och myspuffar och myspåse i buren, sedan har dem tunnel och sånt i hagen sen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

Vattenbaserad färg är giftfri färg. Bara det är vattenbaserat kan du välja och vraka. :) Jag har använt vattenbaserad inomhus-väggfärg.

Bellebus
0

Tack för tipsen, dom kommer ha en hel del yta att springa på, så jag tänkte ha lite tunnlar hus och tegelstenar att klättra på, tänkte också bygga ett hägn ute i trädgården med massa tunnlar och roligt :-) tänkte om det var några speciella leksaker el dyl som ni upplevt att era marsvin favoriserar? :-)

_Charlie
0

Absolut sådant de kan hoppa upp på. Jag har 13 marsvin och minst hälften av dom älskar att ligga uppepå hustak och annat som de kan hålla utkik från. :)

Bellebus
0

Men du som har så många, läs mitt andra inlägg "flock eller inte" och känna tips av mig! :-)