Lilly är förlamad
Hittade Lilly halvt förlamad, uttorkad, slapp och rosslig i förmiddags :'( Fattar inte vad som har hänt för hon var frisk igår!
Hon har fått Critical Care ca 30ml allt som allt och hon mumsar i sig både det och paprika med god aptit. Hon är lite fastare i kroppen nu när hon har fått vätska, troligen har hon inte kunnat ta sig till vattenflaskan sedan igår.
Frågan är ju vad förlamningen beror på! I sjukburen så släpar hon sig fram, sätter jag henne på golvet så går hon men rejält vingligt. Första tanken var hjärnblödning men det syns inget på huvudet. De har fått mycket gräs sista tiden men även vitkål och paprika så c-vitaminbrist känns också osannolikt.
Är hon inte bättre imorgon får det bli en tur till vet. men frågan är vad de kan göra mer än att röntga henne :-/
Oftast beror förlamning på skörbjugg, ge henne mycket C-vitamin. Det hände min en gång, då pressade jag en apelsin och spurtade med spruta in i munnen och på bara några timmar var han helt frisk!
Usch! Hoppas hon kryar på sig!!
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Håller tummarna för att hon frisknar till!
Mvh Linnea
Usch, det där är hemskt! Vi håller tummarna för henne här också!
Om du har en juicemaskin så kan du stoppa i vitkål så du får ut saften och blanda de med dextro eller vanligt socker. En halv tesked socker till en dl vitkålsaft. Och låta henne dricka så mycket hon vill.
Det blir en dunder kur med c- vitamin och massor energi.
Ja fy det kan ju vara nästan vad som helst när det kommer sådär plötsligt.
Håller tummarna.

Fy vad jobbigt. Min hilda blev också sådär, dag 2 började hon kunna gå igen. Inga synliga fel kunde hittas. Håller tummarna att det vänder snart så lilly blir bra igen!
MVH Erika :)

Här hålls tummar o tassar för lilla Lilly. Hoppas hon reder upp det.
Marsvin 4-ever
.
Hon är inte bättre med förlamningen men hon äter bra (fast askorbinsyran får jag tvinga i henne) och om man bara tittar på framkroppen så ser hon ut precis som vanligt, ögonen är pigga och fina. Magen funkar perfekt även om pluttarna är lite ljusare, troligen pga critical caren.
Trycker i henne askorbinsyra och hoppas att det hjälper.