Rumsrena! :D
Ibland måste man ju få skryta lite och det här är ett sånt tillfälle för mig. mina marsvin har blivit ruumsreena och dom tränade sig själva, dom tyckte det var så kul att sitta i toan och gå ut och in från den så det blev att de kissade där och sen läste jag i en marsvinsbok att när man sätter ner marsvinen i springhagen så ska man sätta ner dom i toan för då känner de sig typ trygga där. Så nu kan mina marsvin vara i spring hagen flera timmar om dagen :D och sen sova gott på natten! :):D
Vad roligt både för dig och dem! :D
så det går att få sin amarsvin rumsrena??? jag har frågat allt och alla men alla säger att det går med kaniner och andra djur men inte med Marsvin!!! hur gör man såfall??? tacksam för tipps
/Mofsan
#2 Det är svårt att få marsvin rumsrena, då dem skiter där dem äter i princip ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Alltså marsvin är ju inte särskilt "hygieniska" på det sättet att de har en speciell kisshörna, utan de kissar ju när de får lust typ och det är därför det är svårare att träna dem än att träna t.ex. katter. Men de brukar alltid ha en favoritkisshörna, och där kan man ju passa på att sätta toalätten ;)
Men mina marsvin brukar inte heller kissa när de är ute och springer utan hoppar in i buren när det behövs. Jag tror det handlar om att man själv får se till att stoppa det genom att t.ex. inte låta dem sitta under ett hus för länge på mattan, eller att helt enkelt inte ha för mysiga hus utanför buren utan att de väljer att sitta inne i buren och "mysa".