Bebis kvar efter missfall?
Jo, min ena hona fick missfall för fyra veckor sedan, med väldigt outvecklade bebisar. Och nu har hon gått med sina hon kompisar och lullat. Men sen idag när jag hade henne uppe i famnen så kände jag tydliga sparkar. Hennes mage är absolut inte stor.
Och då kände jag efter och kunde tydligt känna att det är en bebis där i.
Kan det vara så?
Jag är helt förvirrad :O
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Låter väldigt konstigt, när kroppen väl börjat producera hormoner för att förlösa så borde det ju vara helt otroligt att kroppen avbrutit och behållit vissa foster? :-S ring en vet och rådfråga för säkerhets skull! Men skulle det vara en bebis kvar som är vid liv kan du ju bara vara glad! :-)
Låter väldigt konstigt, när kroppen väl börjat producera hormoner för att förlösa så borde det ju vara helt otroligt att kroppen avbrutit och behållit vissa foster? :-S ring en vet och rådfråga för säkerhets skull! Men skulle det vara en bebis kvar som är vid liv kan du ju bara vara glad! :-)
Ja, fast jag blir mindre och mindre säker på att den lever. Men jag ska ringa veterinör och fråga imorgon. För det är en bebis där i. Det är jag helt säker på.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Kan vara riktigt farligt om det ligger en unge kvar, blir hon likförgiftad kan det vara väldigt osäker om hon klarar sig :-S
Jag har varit med om det. Honan kastade 5 eller 6 ungar men behöll en unge i magen. Den gick hon övertid med väldigt länge, den var stor och dödfödd när den kom ut. Jag har även haft en till hona som blödde i början av dräktigheten men sedan födde två friska ungar. Så det är inte alls omöjligt att en unge finns kvar där, märkligt nog.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ja, det är märkligt.. Ska in till veterinären på torsdag, då ska hon kolla om det är en bebisw och om den lever. Annars tror jag nog att de försöker få ut den på något sätt.
Ingen chans att hon blev omparad antar jag?
7# Nej, jag äger inte ens någon hane längre och när jag gjorde det så gick hon inte med honom. =)
#6 Känner du fosterrörelser innan torsdag så skulle jag avboka vettiden, med tanke på att det är stressande för honan. Om hon inte hade fått missfall, hur långt gången borde hon vara nu?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Hon borde ha ca tre veckor kvar nu , men ja. Jag avbokar den om jag hinner känns fosterrörelser. =)