Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1126 ggr
Mofsan
0

grönsaker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ser detta ut som en bra sallads tallrik för mina små vildsvin???

åsikter?!? det varierar juh så klart lite från dag till dag men dagens tallrik blev så här!! ser det ut som det e för mycket?? dom e 2st  och så får dom torrfoder och hö och vatten så klart!

tacksam för komentarer =)

/Mofsan

Mofsan
0

glömde säga det är:

ärtskidor, gurka, äpple, morot, jordgubbe, rädisa och brockoli

=)

/Mofsan

Fridaaaa
2

Tror inte du behöver ge så många sorter åt gången :) 
Mina får ca 2 sorter/dag, så kan jag variera mer.
Sedan är gurka, morot och äpple bara "godis" :)
Rädisa och ärtskidor har mina aldrig ätit :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sowhatever
2

mina får paprika, vitkål, broccoli, blomkål och morot :)

Mofsan
0

dom ska inte få alla dessa varje dag det va min dotter som ville ge dom lite av varje som hon oxå åt så då blev det så här mycket i dag! men om jag får bestämma kanske dom får 2 sorter och så olika varje dag! =) ahh jag glömde köpa blomkål i dag så dom kan äta paprika oxå!!! najs

kan dom äta pasta och sånt??? e det något man inte bör ge dom som det vi människor äter så klart inte vårat godis men ja kan dom äta allt som vi äter????

/Mofsan

Fridaaaa
1

#4 Hehe okej :) mina får såna grönsakstallrikar fredagar eller lördagar som "helgsgodis" hihi :)

Nej pasta och sånt ska man ej ge. Bara grönsaker och ev frukt eller bär som lite godis:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sowhatever
0

jag tkr absolut inte att du borde ge pasta. De ska inte äta allt som vi äter, de som de ska äta är: grönsaker, hö, (unga, gammla och sånna som behöver lite extra kan få pellets) och ibland typ kligröt. De behöver inte ha mer än så ;)

dumlekola
1

#4 Här har du en länk till Humlans marsvin där du kan läsa om vad som är lämplig mat för dina små grisar. Glad