Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1715 ggr
_Charlie
0

Ofräscha flickor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter ca en och en halv vecka i nya buren ser hantrions glas ut så här. Visst det är lite dammigt och lite smutsigt men helt okej.

Sen förflyttar vi oss en våning upp, till flickorna…

_Charlie
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och möts av denna synen!!

Vad GÖR tjejerna? Kissar på hela rutan??

Jag som alltid läser att hanarnas burar är så grisiga, jag måste nog motbevisa den trenden med denna bilden. Ha!

Abico
0

Ja honor är fruktansvärda när det gäller att skvätta. Min bur har vita väggar… I några timmar efter att jag torkat av dom ;) Snuskfisar är dom hela bunten.

Hanna 

_Charlie
0

#2 Haha snuskfisar, verkligen. De brukar vara duktiga med att grisa omkring fortimel och nyponsoppa men detta tog nog priset. ;) Tur det är lätt att torka av.

FeliciaS
0

Ja, honorna skvätter kiss på väggarna som bara den. Jag får torka av dem regelbundet för att de ska vara fräscha.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Virvlan
0

mina kissar också och stökar ner buren.. haha tjejer kan dom

[SallysPigge]
0

Dom kan få till ena riktiga hemska strålar. När dom är i hagen så hör man hur det sprutar åt alla håll, och då kan jag var en bra bit därifrån Glad

Detta var mina flickor då.

Killarna är tystare :-)

jezzijezz
1

# 1

Hahahahahahahahahahaha guuuud jag kan inte sluta skratta!!! Skrattande

Lixim
0

hahaha sikka snusk flickor

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

_Charlie
5

Haha visst är det en trevlig syn!! "Nu ska vi se hur mina små prinsessor mår och MEN FYYY VAD HAR NI GJORT????"

Mariesmarsvin
0

Vilka snuskisar ni alla har :P mina flickor är ganska renliga av sig. pojkarna däremot, de bajsar ner hela buren, å fort går det. En ensam hanes bur (stor bur) får jag byta dubbelt så ofta som 2 tjejjer i en större bur…  nu är det tillochmed 2 vuxna damer och 3 ungar men en av hanarna tar fasiken bajspriset endå :P

Mollertons
1

Haha! Hos mig luktar det skarpare från hanarnas bur än från honornas, inte konstigt alls men det som slår mig är att tjejerna kissar, skvätter och bajsar precis överallt. Hemskt gärna i matskålen och där de sover medan killarna bajsar och kissar mest på utvalda ställen. Någon mer som upplever samma?

Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu

pinku
0

#11 Nu när du säger det så är det bara i flickornas bur som jag hittar både bajs och kiss i matskålen! Aldrig hos killarna… Fast tjejerna är bättre på att hålla sina mysgrejer rena, en av killarna verkar använda sina puffar som toa!

Fridaaaa
0

Oj haha riktigta "smutsgrisar" ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hanna
1

Ett tips plexiglas blir ju väldigt lätt repigt (och nerkissat också tydligen ;) ) Ett tips är att klä dem med plastfilm som man klistrar på och sedan är det bara att byta ut det när det är trasigt, skitigt etc. :) Dock får man se till att marsvinen inte äter av det, men det brukar sitta ganska bra.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus