Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 660 ggr
[jjennyeklundd]
0

PROSIT!

Mitt ena marsvin nyser rätt ofta, kan han vara förkyld eller nyser han för att det kanske kan vara dammigt någonstans? Han är jättepigg för övrigt och springer runt i huset som en galning! 

Det var en gång jag hade honom uppe och då nös han helt oväntat rakt i ansiktet på mig! Blev liiite blöt. hahah plutten!

juliino
0

Har du spån? Kanske är spånet dammigt. Tidigare hade jag ett dåligt spån som dammade och då nös mina mycket men jag bytte till ett bättre och nu nyser dom aldrig. :)

[jjennyeklundd]
0

#1 Jag har lättströ och det är bara den ena som nyser :O

juliino
0

Är höt dammigt?

juliino
0

Snorar marsvinet?

[jjennyeklundd]
0

Nej och nej, men det kanske inte behöver vara något fel.. :-) Ibland nyser ju vi människor också utan att vi behöver vara sjuka eller så!

juliino
0

Ja fast om det är ofta skulle jag kolla höt och se om det kan vara något annat som dammar eller så.

[jjennyeklundd]
0

aa jag ska göra det! :-)

[copicaddicted]
1

Skratta inte åt mig nu. Men eftersom det bara är en som reagerar… Kan den vara känslig mot pollen eller nån doft?

[jjennyeklundd]
0

#8 Det är faktiskt möjligt! ;-) Funderar på det jag med, men det roligaste är att han ALLTID nyser när han sitter och tvättar sig… hmm

[copicaddicted]
0

Ras?

Tänkte ifall det är så att stråna sticker till i nosen kanske? :)

[jjennyeklundd]
0

Han är nonself choklate magpie, Korthårig.

hmm, ja det är en teori! :-)

[copicaddicted]
0

FInt mjäll i pälsbotten kanske som andas in vid tvätt?

[jjennyeklundd]
0

#12 ja det kan komma vita mjällliknande grejer när man kliar honom, så visst är det möjligt att det kan vara det. Men jag har gått igenom hans päls väldigt noga och borstat bort lösa hårstrån och nu kliar det inte så mycket på honom och det kommer inte så mkt mjäll-liknande saker längre, men vad ska man behandla med för schampoo ifall det är mjäll? :)