Omplacering
Hej!
Jag (med familj på 3 barn+mannen) funderar på att skaffa två marsvin. Är uppvuxen med diverse djur, har dock aldrig haft just marsvin, men de verkar otroligt charmiga.
Det jag undrar är om någon här vet ifall det finns seriösa omplaceringshem för marsvin i Stockholm?
Jag tänkte att det kanske är bättre att ta hand om ett par som behöver nytt hem än springa och köpa i zoo-affär? Vill inte köpa privat på blocket eftersom man då inte vet om de är friska osv. Är för oerfaren själv för att ge mig på något sådant. Vad anser ni som är erfarna?
Tacksam för svar :)
Sarah
Såg nu att det fanns en rubrik med omplacers/säljes…
Men tar gärna svar iaf om ni har några… :)
Marsvinshjälpen är väletablerade, de finns även på facebook.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Köp inte på Zoo affär… du kan få fel kön och värre…. Ohyra hem… Du kan säkert lätt fåtag på några marsvin här, unga som äldre som är behov av omplacering.
Tack! Verkar seriöst och bra.
De talar om att man kan göra besök, men var finns de? Hittar ingen adress…
De finns i norra Vallentuna.
#6 Åhå, bättre och bättre :) Där är vi med jämna mellanrum.
#4 Nejdu, tänkte undvika djuraffär :) Vet att de är okunniga som bara den. Dessutom vill jag nog inte ha bebisar, hellre fullvuxna marsvin eftersom vi är nybörjare.
Vill bara veta så mycket som möjligt innan…skynda långsamt.
Här finns mycket att läsa som nybliven/tilltänkt ägare
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Tackar!
Sen finns väl Gosarnas marsvin uppåt Norrtäljetrakten till tror jag? De annonserar med jämna mellanrum på blocket har jag sett.
Ja gosarnas marsvin har jag lånat "lånegrisar" av när jag i början behövde testa min sambo för eventuell allergi. Dom är trevliga och vettiga.
Med sunt förnuft kommer man långt!