5st...Tinda
Oh hjälp….
Nu är de här..FEM små bäsar….JISSES vad söta…
När maken hörde lite knasiga ljud från buren nyss gick jag dit och kollade…två st var födda…blöta men på g att bli renslickade…
Vops sa det så låg där tre till…Tilda tog till flykten och jag ryckte in och befriade de små från hinnorna. När de kom tillbaka ner lät hon dem dia direkt såg det ut som.
Det ser ut som en massa blod men det är nog inte så mycket egentligen.
Vad kan jag göra nu??? Bara titta på eller? Jag vill gärna lägga in rent och torrt till dem men när kan man göra det?
ÅHHHHHH VILKEN LYCKA….barnen i familjen fick smyga fram och kika så de fick också uppleva lite av det hela.
Nu ska jag försöka käka middag.
Sedan kan jag väl ta upp dem och väga dem?
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Åh vad roligt, då hade jag nästan rätt:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt!! Jag missade med en unge haha. Är inte så bra på det där med bäbis gissningar.. Hoppas någon som vet mer loggar in snart och kan komma med tips, jag kan ingenting om alls om nyfödda 
Grattis till bebisarna! =)
Du kan städa bort det värsta blodet och så nu, när dom är rena och så.
Kan även ta upp och väga dom lite snabbt när dom har blivit färdig tvättade av mamma. :)
Charlotta-B
Aha tack….då ska jag fixa det nu!!!
Jag bjöd mamman på en gurkbit och hon åt glupskt. Tänkte att som nyförlöst kan man behöva en förfriskning haha
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
Hehe Gott med gurka =)
Tänk på att om du ger dom gräs. att du får vänja in bebisarna med så att dom inte blir dåliga i magen av gräset.
Charlotta-B
Grattis 
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Tack…nu är de vägda och kontrollerade.
Från vänster…98g, 100g, 71g, 73g och 96g
Ni får gärna hjälpa mig med färgerna.
Golden, goldenaguoti, vit och svart i olika kombinationer tror jag.
Lite oro för Tilda…något hängde ut ur hennes kön när jag tog upp ungarna. Ser ut som en navelsträng. Skulle gissa på en moderkaka som inte kommit ut. När jag la ner ungarna igen i renbäddat ville jag inte lyfta och kolla henne igen men jag hittade ännu en moderkaka i buren. Hoppas det är den som kommit ut. Hur länge kan hon dröja med att få ut allt gojs? Inga ungar kvar det är jag säker på, hon känns mjuk och fin i hela buken.
:O)
Nu är jag mormor…haha
Gud så underbart söta dom var :) lycka till och grattis !
Oj oj så söta, stort grattis!!!
Och stort grattis till Tilda-Tindra!
Eller nu heter hon Tinda i rubriken? 
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Hahahaha…Tindra llla Tilda du har fått dina ungar…Tinda…
#10 Kärt barn har …. VÄLDIGT många namn! :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Grattis till som ljuvliga små! :D
Grattis! Det låter bra. Om det bara är en smal sträng som hänger ut ät det nog som du tror en navlsträng. Moderkakorna brukar komma ut innan ungarna är helt torra men de brukar ta lite olika lång tid.
Stort grattis!!!!
Såååå söta dom e!!! 
Supersöta :)
Mvh Linnea
Grattis :)
Nu har jag kollat Tilda ordentligt. Allt är borta, hon har tvättat sig ren och torr, sitter just nu och mumsar hö för fullt. Ungarna har runda goa magar och ser faktiskt ut som om de redan har diat trots att jag vet att det kan dröja innan mjölken rinner till. Kanske hjälper det till att hon har gått med dem länge. En knatte var ute och rumlade om i buren innan. :)
Jag har tagit bort rampen till taket på deras "hus" så att Tilda kan få vara där uppe ensam lite om hon behöver. Käka gräs och sånt som inte bebbarna ska ha fri tillgång till ännu.
Hoppas jag kan sova i natt…äntligen!!!
Gud vad roligt!! Grattis :-D
Grattis Mormor :-D