Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 576 ggr
Kajzza
0

Bbebisfråga

Hej igen…Tildas 5 små liv verkar må utmörkt. Jag vet ju att de ska/brukar gå ner lite i vikt det första dygnet och så har det också blivit här. De kutar runt i buren och är riktigt pigga. När ska de gå upp igen?

Man ser på Tildas spenar att det är mjölk på g eller så har det redan kommit. Dock undrar jag…det verkar vara stenhård konkurrens om maten, kan jag reglera det lite genom att ha de tre största uppe några minuter och låta de två mindre komma till lättare? En av dem är lite skrynklig på magen och skulle nog behöva få sig en slurk i lugn och ro.

När börjar de dricka vatten? Jag tänkte sänka ena vattenflaskan till bebishöjd men det kanske inte behövs än?

Fler frågor kommer säkert,,,

Kajzza

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[SallysPigge]
0

Tror du kan ha dom uppe i några minuter, men inte för länge.

Och vatten tar några veckor innan dom dricker. då dom härmar dom vuxna.

Men dom äter väl lite hö och grönsaker redan?

Kajzza
0

Jadå de är framme och smakar. Gulligt!

En fråga till…när jag var liten dvs för ungefär 100 år sedan (70-80 talet) har jag bestämt för mig att det sades att marsvin bara får 1-2 ungar som regel. Nu verkar det vara förändrat. Är det jag som minns fel eller har avlandet förändrat marsvines kullstorlekar???

Vad tror ni som har hållit på med marsvin länge?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us