Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2368 ggr
Olivape
1

Bygger bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och min bror börjat på en marsvins bur som jag ska ha till marsvinen jag ska köpa. Det är en utebur och än så länge är jag riktigt nöjd! :) Vad tycker ni?

Olivape
0

Här är ritningen :)

Jarado
0

Jättefint! Funderat på något liknande själv, och nu kanske jag snor lite av din ritning.

Skrattande

Eulwen
0

Kan du bygga en till likadan åt mig…? Eller fyra…? Flört

Olivape
0

Tack! Ja det går bra att sno ritningen om man vill! :) fyra stycken är lite jobbigt.. Du kan ju testa göra en själv. Det var inte så svårt. Allt trä jag använt hade vi hemma så buren är ju gratis för mig! ;)

Olivape
0

Så nu är buren klar! Eller inte helt klar för det ska vara en gång ner till nedanväningen också men det fixar vi! :)

Vad tycker ni om resultatet?

pinku
0

#5 Ser jättefin ut! Det gjorde ni bra! Jag är som vanligt grymt avundsjuk på alla händiga människor :)

ChristyHjo
1

Superfin!

En liten undran bara… Jag är ganska ny på det här med smågrisar… Ser ut som om undervåningen har ganska "högt i tak" vilket ju betyder att gången ner till botten blir ganska brant. Brukar marsvinen fixa det?

OBS! Detta är INTE en anmärkning på ditt fina bygge utan bara en nyfiken undran med anledning av att jag ska bygga bur själv…