Mina nya marsvin!
Dom har väl varsit hus/gömställe?
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Ja, visst är det normalt att de är rädda. Marsvin är inte de modigaste djuren i världen och när de flyttar så är det jobbigt för dom innan dom vänjer sig vid det nya.
Du kan göra lite mysigt för dom om du lägger höet på botten av buren så de kan krypa in i det och samtidigt knapra på det 
Låt dom ha lugn och ro och lägg in goda saker som tex. gurka.
En del marsvin är så rädda i början att de inte vågar äta när man är i närheten. Men i så fall så kommer de nog igång att äta i natt när det blir tyst och mörkt.
Buren är jättefin! Det kan hända att de känner att det är lite för öppet upptill så här i början beroende på vad de är vana vid. Många uppskattar då om man täcker över en bit av buren med tex. en pappskiva så det blir lite mer insynsskyddat.
Så söta de är 
Lite tips, mer hus/tunnlar gömställen! 
Jätte söta är dom!!
Jag skulle lagt en rejäl höboll på golvet som de kan gömma sig i och dessutom skaffat ett större hus, det ser lite litet ut! Annars var de jättesöta och hoppas att deras rädsla släpper, vilket den lättare gör om de får någonstans att gömma sig!
Söta :D
Men den korthåriga ser inte strävhårig ut?:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej tack för tipsen! Mamma byggde ett hus till dem så de ska jag sätta in och jag har själv byggt en tunnel till min hamster men den blev för stor till henne så marsvinen kan ha dem.
Jag kan lägga ut en bild till på buren om ni vill.
Åh så fint! Bra att de har flera ställen att gömma sig på. Marsvinen ska helst ha var sitt eget hus =)
Lycka till! =)
11.Vilken inredning tycker du man ska ha? Den första eller den andra?
Det måste du avgöra själv vilket du tycker är finast/bäst. De är bra båda två. =)
Men om jag får råda dig skulle jag ta bort höhäcken. Marsvin äter ju som du vet på marken, plus att jag har hört att marsvin kan fastna i sådana där höhäckar. Har du hö för att mysa i och knappra på i det större huset som på sista bilden så räcker det bara du ser till att det alltid finns där.
Som jag sa så bestämmer du själv, men jag gillar nog den första bättre. Den är mer mysig plus att om de ligger i det lilla hörnhuset så kan de ligga och kika ut i rummet och ser dig när du är där. =)
Du skulle kunna bygga en liten övervåning med ramp till ditt lilla hörnhus så att de får varsitt hus…
Bara en liten idé för att spara utrymme i buren
Men buren är verkligen toppen!
Vilka fina tjejer! :)
Och bra bur med gömställen, men säger som ovanstående, ta bort höhäcken så de inte skadar sig :)
Du är otroligt saknad! <3
Blev jättefint med nya stora huset! Jättefina små grisar!! Grattis till dom! :)
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
så fina 
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Me like! ^^,
Söta! Fin bur! 
Jag blev också orolig i början när min marsvin bara satt stilla i sin bur de första dagarna (ja, det var nog en hel vecka faktiskt) utan att göra någonting (när jag var i närheten). Men det kommer att bli bättre med tiden det tar bara lite tid för marsvinen att vänja sig vid sitt nya hem. 
Jag har tagit bort höhäken :) De sitter inte stilla nu längre utan dem springer runt lite och äter :)