Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 884 ggr
Kajzza
4

Ljudet

Finns det något härligare än att ge sina marsvinsvänner något som de gillar…stänga av tvn och njuta till grisarnas lyckliga kluckande när de "pratar" och trivs?

Det ljudet är så mysigt!!! Kluck, kluck, kluck…

Kyss

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

carsbo
0

hehe precis :) jag har inte haft marsvin så länge och har frågat lite om läten, men det är endå svårt att veta skillnad

kluck kluck kluck verkar vara allmänt kutter, nöjda o inte rädda och avslappnade(ofta så lägger min harlequin sig helt på sidan o sträcker ut bakbenen "paint me like one of your french girls!"

sen finns det ett som är mer som.. ja vad ska man kalla det. nriiii nrriii nrriii. det brukar jag uppfatta mer som ett klagoljud, om det är obekvämt trångt under täcket med de andra marsvinet. för det ljudet går över till kluck kluck kutter om det andra marsvinet flyttar lite på sig.

vad jag har svårast att urskilja är knäppandet med tänderna.

1. låter som en skaller orm, knuggar tänderna mot varandra fort. jag fattar inte om det betyder att någonting är irriterande, eller om det är skönt från klapp eller kliandet.

2. hackar tänder långsamt. jaha, är detta njutning eller hat?:P

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Virvlan
0

Min svea brukar ibland vissla och tar i ända från tåna.. OIE OIE..

haha.. då vill hon ha gräshö =)

[SallysPigge]
0

Här kan man inte andas eller röra sig för då sätter 5 sirener igång. Ibland smyger jag för att inte såra dom med att inget få. För hade jag gjort som dom velat så hade dom varit smäll feta nu…

Och det mest mig dom ropar på, men en sådan härlig känsla av att vara så eftertraktad Skrattande

petitchoux
0

#1 Mitt ena marsvin brukar gnugga tänderna mot varandra så där som du beskriver, varje gång hon märker att det är mat på gång. Men jag har även märkt att de kan göra det mot varandra som lite dominansbeteende.