Marsvin + kanin?
Hej. Jag undrar om man måste ha två marsvin när man har en kanin som sällskap till varandra. Bör man ha två eller är det lag på två?
Ja, det är lag på två
Helena

Man måste ha två marsvin tillsammans, det är lag på det.
Kaniner och marsvin ska aldrig bo i samma bur tillsammans, kaniner kan lätt sparka ihjäl marsvin med sina kraftiga bakben och rejäla klor. Dessutom äter de inte samma mat. Eftersom att de pratar olika språk så är det inte heller bra ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
det är så att min avelshane bor faktiskt med kanin under den tiden han inte parar honor. men detta är en hermelin alltså en lite kanin. och det går hur bra som hellst. självklart är här andra marsvin i samma rum.. men jag tycker det är bättre att han går med kaninen där han trivs än att han får gå själv och se ledsen ut!

Har nu haft marsvinet i en vecka och det går hur bra som helst.. men men jag vet inte hur jag ska göra nu..
Köp ett till bara. Vart bor du?
Helena

Ja det ska jag göra då.. Jag bor i jönköping.
Okej, jag fick en kull idag, men jag bor i sthlm, så det kankse är lite långt..
Kolla på svenskamarsvinsforeningen.se efter uppfödare
Helena

Det finns ett par uppfödare i Jönköping med omnejd. Maila mig på ppk39@hotmail.com så ska jag hjälpa dig med adresser. Är det hona eller hane du ska ha?
Marsvin behöver en marsvinskompis att prata med för att må riktigt bra, så skaffa gärna ett marsvin som kompis till det marsvin du redan har.