Välkommen Whomp!
Idag har jag hämtat en mycket efterlängtad kille! Jag har dregglat över honom ända sedan han föddes men när jag väl hade möjlighet att skaffa en kille så var han såld. Jag skulle egentligen inte ha fler hanar men jag kunde bara inte låta chansen försvinna en gång till!
Han är bara såååå snygg! Just nu är han väldigt tunn efter att ha suttit med honor och rädd, han verkar inte vara van att resa, men enligt förra ägaren så har han supertemperament.
Nu har jag tre avelshanar och tre avelshonor och kan avla i säkert fem år utan att behöva köpa in eller para besläktade djur :-D
Har tyvärr ingen bild eftersom vi inte är hemma förrän på söndag men här är han på uppfödarens hemsida
Riktigt läcker!
Oh, lilac! Du visar väl bild sen? Skulle gärna se hur han ser ut som vuxen. 
Usch, vilken helg vi har haft! I lördags trodde jag ärligt talat att jag skulle förlora honom! Han var väldigt tunn redan när jag hämtade honom och på lördagen hade han tappat ännu mer och vägrade dricka och äta. Fick tvinga i honom vatten och då började han också PETA i sig lite gräs. På söndagen var han mycket piggare och åt hö trots lång tågresa. Idag är han ännu piggare och äter hö med god aptit, han har även varit framme och hälsat på mig :-D Men gud vad hjälplös jag kände mig med ett dåligt marsvin 50mil hemifrån och utan stödmatningsgrejer!
Har bara tagit ett par snabba bilder när jag satte in honom i sin bur, nya kommer sedan när han börjar känna sig hemma
Åhhh, så fin han är! 
Skönt att han kryade på sig!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Så fin! hoppas det går bra nu och att han äter och dricker som han ska.. :)
Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu
Ännu piggare nu :-D Han är också rejält nyfiken och verkar vara väldigt tam.
Och kolla kinderna och luggen