Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1280 ggr
[jjennyeklundd]
0

Dålig mat?

Köpte ett torrfoder för några veckor sen och skulle ge marsvinen men de vägrade att äta det! Fick därför köpa annan mat som jag visste att de ville äta. Men den "äckliga" maten testade jag att mata min hamster med men han ville inte heller ha. Och han brukar i vanliga fal smaka o äta det mesta. Maten jag köpte hette Cavia Complete. Har ni testat mata era marsvin med den här maten? Jag köpte samma märke fast mat för hamstrar och DET åt min hamster. Men sen kan jag ju förstås inte ge marsvinen hamstermat för det innehåller ju protein. Men åt era marsvin den maten?

En till fråga jag har är vad man ska köpa hem för att kunna göra en egen marsvins mat blandning? Det är torrfoder jag syftar på ..

indra-bus
0

Kanske var de gammalt? Har du kollat datumet?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[jjennyeklundd]
0

JAg får kika datumet när jag kommer hem!

petitchoux
0

Jag kör på Oxbowpellets till mina marsvin, så Cavia complete har jag inte någon erfarenhet utav tyvärr.

Jag har sett dem som använder havre och kornkross till att ge som kraftfoder. Jag ger pelletsen och sen havregryn till mina. Men det beror lite på vad dina marsvin har för behov? Behöver de gå upp i vikt? Eller måste du ge torrfoder alls?

Abico
1

Marsvin kan vara misstänksamma mot ny mat också, så bara för att de inte äter det första gången betyder det inte att de inte kan lära sig. Så det kan vara värt att prova fler gånger.

Hanna 

Lillisen
0

Vi har Cavia Complete och här skriar de efter att få det och kastar sig över skålarna. Så jag har bara goda erfarenheter av den pelletsen. Der kan ju vara så som #4 skriver.