Nemo har åkt
Ja, nu är lilla Nemo på väg till sitt nya hem. Vi saknar honom massor, men är övertygad om att detta är det bästa för honom.
Ser fram emot att få höra hur han mår när han kommer fram, och hur resan gått. Och hur det blir för honom i sitt nya hem.
Pussa lite på godingen från hans "gammelmatte" säg att vi gråter oc saknar honom.
Kram Åsa m familj.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vem köpte honom tillslut då? :)

Det var varemis här inne som fick honom. Hoppas så att tycke uppstår dem emellan när han kommer dit.
Nu har jag skickat med hans egen matskål(han vill helst ha salladen i den), maten som var kvar, han favorit rör, den är rolig att springa och busa i. Och så hans godis. Delar man gdisbitarna i två så blir han gladast.
Sedan har han ett par fleecefiltar som är mysiga att gosa med.
Glömde dock vitaminflaskan och höt. Så jag har sååå dåligt samvete.
Hoppas han inte tar för stor skada av att resa utan dock.
Audiatur et altera pars
#2 Då fick han nog ett bra hem :) Vitaminflaskan gör nog inte så mycket, inget marsvin behöver/ska ha direkt. Hö har Varemis garanterat om hon har marsvin, tur att du glömde det minst viktiga ändå :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#3: Tycker lite synd om honom i alla fall som fått resa sååå långt utan hö. Mammas lillplutt. Men jag tror helt klart det kommer gå bra i nya hemmet. Annars hade jag aldrig släppt honom dit.
Audiatur et altera pars
Nemo har nu kommit fram till Skåne! Han mår alldeles utmärkt och har redan legat och kurrat och somnat i min famn. Vilken liten sötnos! Jag kommer att låta honom vara för sig själv tills imorgon så han får vänja sig vid alla nya ljud och lukter i lugn och ro. Sen får vi se om han kommer att flytta in i storburen med alla de andra pojkarna, eller om han ska få flytta ihop med mina söta abbyhonor. De har väntat på en liten pojkvän och Nemo verkar perfekt!
Bilder kommer så snart han är installerad och jag lovar, han har redan fått en stor bunke hö och han kommer som alla mina andra marsvin att ha fri tillgång på hö. Alltid! Ett rikigt fräscht hö är det bästa de kan få. Håller magen igång och ger sysselsättning.
Nemo har nu kommit fram till Skåne! Han mår alldeles utmärkt och har redan legat och kurrat och somnat i min famn. Vilken liten sötnos! Jag kommer att låta honom vara för sig själv tills imorgon så han får vänja sig vid alla nya ljud och lukter i lugn och ro. Sen får vi se om han kommer att flytta in i storburen med alla de andra pojkarna, eller om han ska få flytta ihop med mina söta abbyhonor. De har väntat på en liten pojkvän och Nemo verkar perfekt!
Bilder kommer så snart han är installerad och jag lovar, han har redan fått en stor bunke hö och han kommer som alla mina andra marsvin att ha fri tillgång på hö. Alltid! Ett rikigt fräscht hö är det bästa de kan få. Håller magen igång och ger sysselsättning.
Inte vet jag vad som hände, men kommentaren kom visst två gånger…
Varemis!
Ibland är det bra att tjata…
JÖSSES VAD SKÖNT…att denna sagan slutade så gott, så gott!!
Sköt om er alla nu och hälsa Nemo från Sagotanten på Marsvin..
// Shintaida
#8 det ska jag göra!
Ge Nemo en puss från mig 

Ohh, mammas lillplutt. Pussa på honom från mig med.
Ser fram emot foton. Hur mådde han när han kom fram? Har han tagit stor skada av att resa utan hö? Usch känner mig riktigt hemsk.
Audiatur et altera pars
#11 Nemo mår jättebra. Satte ihop honom med mina två abbyflickor idag och så liten som han är så började han uppvakta för fullt direkt! Vistelsen hos råttorna har i alla fall inte fått honom att glömma att han är ett marsvin…Jag tittade till honom och tjejerna för en liten stund sen och då låg de i höbunken och sov tillsammans. Foton kommer så snart min syrra kommer hit med sin digitalkamera. Min har lagt av, men förhoppningsvis kan hon hjälpa mig att fixa foton i morgon.

#12: Blir så glad över att höra att det går bra för honom. Även fast jag vet att han har fått ett bra hem, så saknar man lite grann hans peronlighet. ;-)
Och hans gos. Ser fram emot bilder när ni har möjlighet. :-)
Audiatur et altera pars

Hur går det med min snutt?
Audiatur et altera pars
ÅSAF: varför va du tvungen att sälja han=
Nemo har det finfint! jag har tyvärr inte lyckats fota honom ännu eftersom syrran inte varit här med kameran, men jag lovar att skicka bilder så fort jag kan. Han går tillsammans med sina flickvänner och han äter med god aptit. Han är verkligen speciell. Jag ser hur han följer mig med blicken när jag rör mig och han är väldigt medveten om vad som händer runt honom. Kankse man behöver bli lite extra vaksam om man bor ihop med råttor…
#15 hon räddade honom från ett hem där han bodde med råttor :/ Sen ville hon fixa ett bra hem till honom med marsvinkompis :) Vi har nog alla följt berättelsen om honom :)
- Mvh Emma
#17. Ja precis 

#16: Jag tror vaksamheten är mitt "fel" kanske. När han kom var han inte alls sådan. Han liksom struntade i världen. Blev glad över buren men sedan sat han och tröck i sitt hus.
Men efter ett tag blev han sådan där. Han höll stenkoll på en. Kom jag inte in till vardagsrummet ofta nog och pratade med honom då liksom skrek han på mig.
Så fick jag gå dit och prata med honom. :)
Likaså ropade han om han tyckte att salladen och gurkan var sen. Så ja hans personlighet är stor trotts att kroppshyddan är liten. ;-)
Så skönt att höra att det går bra för honom.
Saknar min lilla gris.
Audiatur et altera pars
Varemis, gud så söta :) Nemo ser riktigt ut att trivas hos dig :D
#23 Visst är de helt bedårande! Nemo och mina tjejer fann varandra direkt och han verkar hur nöjd som helst. Han kuttrar, uppvaktar och försöker verkligen visa tjejerna hur snygg han är… Det ska bli riktigt roligt att se om det blir några bebisar i sommar.
#14. Oooh, bebisar x) du MÅSTE skriva om det blir bebisar :D ja, jätte söta är dom :)

Ohh, vad glad jag blir att se honom med tjejerna.
Har han helt övergett er människor nu? Eller vill han fortfarande prata och gosa med er?
Jag håller tummarna att han lyckas bli pappa. Och då bara måste du skvallra. :-)
Om det är okej, vill jag gärna få spara ner dina kort på min dator. Så jag kan skriva ut ett par så barnen kan få in på rummet.
Ge grabben en puss från gammelfamiljen
Audiatur et altera pars
#26 Jodå han är fortfarande lika kelen! jag har honom i famnen varje dag och han trivs både med tvåbenta och fyrbenta varelser numera. Du får gärna spara fotona och om det blir bebisar i sommar så kommer jag att sätta in bilder på de små familjerna också såklart. Jag måste säga att fast jag och min dotter har många marsvin, så har lille Nemo med sin personlighet och utstrålning stulit en rejäl bit av våra hjärtan… Vilken fantastisk liten kille!

#27: Blir så glad av att läsa det du skriver. Värmer gott att veta att han fått det hem han så väl förtjänar.
Audiatur et altera pars
Tänkte bara skriva en liten uppdatering ang Nemo. Han stortrivs med sina flickor och uppvaktar dem allt vad han kan. Jag vet inte om någon av dem blivit parad ännu, men håll tummarna för att vi får se lite "Nemobebisar" till sommaren. Nemo är ute i rastgården varje dag fin dag med de andra killarna och trots att han är så liten (inte mer än 650 g på en vuxen hane…) så är han en riktig tuffing. Han gör sitt bästa för att styra och ställa i inhägnaden. Ett riktigt charmtroll är han!
Jag såg Nemo när jag var o hämtade mina cuypojkar hos varemis. Han är verkligen söt!
Härligt med solskenshistorier!

#29: Ohh, vad roligt att höra att det går bra för honom. Vi saknar honom massor här hemma, men vi är glada att han fått det bra. Och att vi fått honom till någon som låter honom vara marsvin med marsvin. Inte behöva vara med råttor längre eller ensam hos mig.
#30: skojigt att du tyckte han var söt. vi smälte fint här hemma kan jag säga. Men hans bästa är det viktigaste och det var tyvärr inte hos oss. Men han är en goding. ;-)
Audiatur et altera pars
Så var det dags att konstatera att lilla Nemo ska bli pappa! Ellen är helt klart dräktig så han kan den lille mannen. Jag var rädd att hans fertilitet skulle ha påverkats eftersom han helt klart inte fått den näring han behövt under uppväxten, men han är lyckligtvis helt ok! Han växer stadigt och är nu uppe i drygt 800 gram så han tar sig bra trots att han har två flickor att jaga.

Ohh, vad roligt. Du måste lova att visa kort på bebisarna sedan. ;-)
Skönt att höra att han inte har tagit så stor skada av sin uppväxt som han hade kunnat gjort.
Audiatur et altera pars