vikt problem med mina 2honor
Hej
Jag har 3 honor som är 1,2,3 år gammla och förra veckan när jag vägde dem så vägde ena 1180 och igår när jag vägde henne så vägde hon 1243 alltså har hon ökat mer än 100gram på en vecka.
Den andra hona vägde 1241gram och igår vägde hon 1339 alltså har hon också gått upp ungefär 100gram på en vecka. Kan tilläga att dem har gått med en hane från den 21April men det känns ändå konstigt att både har gått upp så mycket samt även så idag vägde jag dem igen för att kolla och då hade dem gått ner ungerfär 40gram. Dem får dagligen komma ut på golvet och denna veckan har dem fått extra mycket grönsaker men tror inte att det beror på det för vägde även mina hanar och dem hade inte gått upp något.
Tror de flesta rekommenderar att inte väga varje dag, det beror ju också på om de har ätit precis eller haft "utgifter" bättre att väga kanske 1-2 ggr per vecka för att få ett bättre hum :)
Jag väger mina 2-4 gånger/månad, alltså max 1 gång/vecka, det räcker:) Det kan skilja lite som #1 säger pga olika saker.)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vanligt viss så väger jag dem inte så oftat ungefär varanan vecka men nu när dem går med hanar så vill jag hålla lite mer koll på dem:)
Men tror inte ens de som har honor i avel brukar väga dem varje dag…
Men jag väger dem inte varje dag utan en gång i veckan. Jag vägde dagen efter igen för att om dem vägde samma som innan.