Talgkörtel - vad göra?
Upptäckte just en ½ cm stor talgkörtel på ryggen på min gamla (7 år) tant Towa. Vad göra? Klämma ut? Låta va? Gå till vet?
Ja nu menar jag såklart inte talgkörtel
utan varböld. Ser ut som en stor finne, ungefär….
Läst 97 ggr & NOLL råd, kommentarer lr tips 
Hej…tyvärr har jag inget tips…eller tömma och tvätta med något och ringa veterinär imorgon kanske?
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
jag tryckte ut varet och tvättade rent på min ena när han fick en.
Blev väl bättre på ca 4 dagar, sen försvann den :)
Lycka till!
Du är otroligt saknad! <3
tack för svar mina hjältar ;-) hu, känns som man måste klämma så hårt….
#5 aa , det är klart.. Som tur är så är det inget farligt iallafall , kommer rinna ut lite när du inte trycker oxå, har du något bra som du kan tvätta med? jag själv hade klorhexidin :)
har klorhexidin hemma. problemet e att jag snart ska resa bort en vecka. skulle gärna ha bölden under sträng övervakning när jag klämt den. kan jag vänta 1 v?
Jag hade nog inte väntat, kan nog bli värre då.. du kan inte lämna svinen till någon som kan sköta om bölden? :)
åh, de kan gå så fortt alltså…? jo, deras pappa & jag har delad vårdnad ;-) har kommer att pyssla om dom under tiden jag e bortrest
Okey, va bra :) Lycka till nu!
tack amanduss!
nu har "finnen" sett likadan ut i några dagar. valde att lämna återbud på tid hos vet. föredrar att vara hemma om vet öppnar eller gör nåt annat för att få ut varet & ev skriver ut medicin.
Glad om jag kan hjälpa! Men du, menar du att ni ska in till vetten eller inte? :) Du vill inte skicka en bild på den? Så ser jag om det är lika :)
Är en exakt likadan som den jag hade på lillpojken, vetten kommer inte göra så mycket, det gjorde dom inte när jag åkte in… Men gör så att du tvättar 2ggr om dagen med klorhexidin (dränk en bomullsbit i det och sen tvätta, morgon och kväll) så fick jag ner hans, är det var kvar i? Isåfall får du trycka ut det innan du rengör varje gång .. hoppas på bättring för henne! och fråga gärna om du undrar något mer! :) säg gärna hur det går :)
Toppen! Tack för info. De känns sååå mkt bättre nu när jag vet, så tack igen!
Jag ska hålla dej postad, lovar.
Hejhej!
hur går det för er? har den gått ner nått? :)