Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2777 ggr
mumin12
0

Roliga saker

Tjenamors!

Jag har 2 marsvin, det ena heter Lovis o hon är mest som ett gosedjur då hennes mage är mjuk o rund o hennes päls gör att hon ser ut som en hårboll… Det andra är ett fint avelsmarsvin, men låter henne gå runt o "skrutta" här på gården… (hon heter Svala) Men jag undrar om det finns nårgra roliga saker man kan göra till de? T.e.x. en tunnel eller nåt sånt. Glad

wingren
1

Skokartonger med massa ingångshål är alltid uppskattat :) Samt "kusiner" från ikea som man klipper bort botten ur, de blir som tre tunnlar. Dessutom är de billiga med. Sedan kan man ta andra kartonger o göra tunnlar, hus osv. Vissa bygger även slott av kartonger ^^ Lycka till :)

[copicaddicted]
2

Jag har just kommit på att de där arkivlådorna på IKEA i wellpapp som kostar drygt en femma är skitbra! Man kan ha dom som hus, gömställen på golvtiden, man kan trixa till med ingångar osv.

mumin12
0

#1 Tack för tipset! Jag har testat en skokartong med ingångshål, men Lovis kom inte in :P … Visserligen var skokartongen VÄLDIGT liten så ska testa med en större. Men vad är "kusiner" från IKEA?

#2 Låter kul! Ska testa :)

wingren
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90163257/  Det är kusiner :p Man klipper hål i botten o har de som tunnlar istället för förvaringskorgar :)

mumin12
0

#4 Okej, nu förstår jag. Jag tror mina marsvin kommer gilla "kusinerna"! :P Mina marsvin har nämligen reda en tunnel ,men de använder den som myshörna… Den är fodrad så den är varm o go. xP Men "kusinerna" såg inte ut att vara fodrade, så marsvinen kanske använder de som man "ska" för en gångskull! ;P

jezzijezz
0

# 2

Va heter dom där arkivlådorna??? Har du en länk? = )

[copicaddicted]
1

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100467/

Enbart wellpapp så det är harmlöst om dom gnager på det med :D

Lyan
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina killar hälsar att lakan är kanonkul :-D

Frosstis
0

#4 är det sånna ni använder? Har letat efter sånna länge Skrattande

mumin12
0

Tack för alla fina tips! Skrattande

jezzijezz
0

# 7

Tack! Glad

panini
0

#8 Har du ett helt rum till dina marsvin? De måste värkligen vara lykliga! ;)

Lyan
0

#12 Japp :-D Jag har två hanpar som har 3,5kvm var (buren som är i filmen). Tjejerna vet jag inte hur stor plats de har men 20kvm kanske

panini
0

#13 Har en en 20 kvm stor bur?!?! Min brors lägenhet (en 1:a) är på 35 - 37 kvm stor!^^

Lyan
0

#14 Tjejerna bor i källaren så jag har inte dem i lägenheten. Killarna bor dock här så de har i princip hela sovrummet och så sover jag i vardagsrummet :-P

Länk till tråd med bilder

panini
1

#15 Herrejisses vad glada de måste vara!! Det ser tom större ut än min brorsas lägenhet! Blir så glad när jag ser sånthär! ;)