Roliga saker
Tjenamors!
Jag har 2 marsvin, det ena heter Lovis o hon är mest som ett gosedjur då hennes mage är mjuk o rund o hennes päls gör att hon ser ut som en hårboll… Det andra är ett fint avelsmarsvin, men låter henne gå runt o "skrutta" här på gården… (hon heter Svala) Men jag undrar om det finns nårgra roliga saker man kan göra till de? T.e.x. en tunnel eller nåt sånt. 
Skokartonger med massa ingångshål är alltid uppskattat :) Samt "kusiner" från ikea som man klipper bort botten ur, de blir som tre tunnlar. Dessutom är de billiga med. Sedan kan man ta andra kartonger o göra tunnlar, hus osv. Vissa bygger även slott av kartonger ^^ Lycka till :)
Jag har just kommit på att de där arkivlådorna på IKEA i wellpapp som kostar drygt en femma är skitbra! Man kan ha dom som hus, gömställen på golvtiden, man kan trixa till med ingångar osv.
#1 Tack för tipset! Jag har testat en skokartong med ingångshål, men Lovis kom inte in :P … Visserligen var skokartongen VÄLDIGT liten så ska testa med en större. Men vad är "kusiner" från IKEA?
#2 Låter kul! Ska testa :)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90163257/ Det är kusiner :p Man klipper hål i botten o har de som tunnlar istället för förvaringskorgar :)
#4 Okej, nu förstår jag. Jag tror mina marsvin kommer gilla "kusinerna"! :P Mina marsvin har nämligen reda en tunnel ,men de använder den som myshörna… Den är fodrad så den är varm o go. xP Men "kusinerna" såg inte ut att vara fodrade, så marsvinen kanske använder de som man "ska" för en gångskull! ;P
# 2
Va heter dom där arkivlådorna??? Har du en länk? = )
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100467/
Enbart wellpapp så det är harmlöst om dom gnager på det med :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina killar hälsar att lakan är kanonkul :-D
#4 är det sånna ni använder? Har letat efter sånna länge 
Tack för alla fina tips! 
# 7
Tack! 
#8 Har du ett helt rum till dina marsvin? De måste värkligen vara lykliga! ;)
#12 Japp :-D Jag har två hanpar som har 3,5kvm var (buren som är i filmen). Tjejerna vet jag inte hur stor plats de har men 20kvm kanske
#13 Har en en 20 kvm stor bur?!?! Min brors lägenhet (en 1:a) är på 35 - 37 kvm stor!^^
#15 Herrejisses vad glada de måste vara!! Det ser tom större ut än min brorsas lägenhet! Blir så glad när jag ser sånthär! ;)