Hon biter dom andra!
Hej! Jag har två marsvin, och igår fick jag ett till att passa. Den jag ska passa hade en kompis förut, men den dog i våras.
Marsvin ska ju inte leva själva så jag ska försöka få ihop mina marsvin med den andra. Igår gjorde jag mitt första försök att få ihop dem, men de började bara bråka, den jag passar bits också . Hur ska jag göra? Sälla svara!
Snälla hjälp mig!
Hur länge ska du passa det tredje marsvinet? Rör det sig bara om någon vecka eller två skulle jag inte introducera det med de andra marsvinen, för att sedan ta bort det igen, det skapar onödig stress för både dina marsvin och det tredje.
Sätt henne med sin bur nära din andras bur, så hon får känna doften, och höra dom, så slipper hon känna sig ensam. Försök sedan få ägarna att skaffa henne en egen kompis. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#2 Jag passar henne bara i en vecka, men om jag fick ihop dom så kunde jag få henne. Jag provade att sätta ihop dom igen men min yngsta (Mibelle) blev biten och har ett djupt sår på hakan och måste troligtvis sys.
Om du vill att de ska fungera ihop så låt dem hållas. De måste får "bitas" och bråka lite för att få klart för sig vem som ska bestämma. Det är helt naturligt och de måste få göra det ifred. Det tar ofta några dagar för honor att göra upp sen brukar det funka fint. Det ser värre ut än det är.
Om hon inte ska stanna så strunta i att sätta ihop dem.
Tack för alla bra tips!