Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 785 ggr
pinku
0

Stackars Sockan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Socka, han och Grådvärg rök ihop och Sockan fick ett hugg i rumpan, och han tjöt! När jag skulle tvätta såret upptäckte jag ytterligare två äldre sår. Jag har inte ens sett att de rykt ihop innan, känner mig som världens sämsta matte. Min lilla kille, först Mr. Sniffles och nu Grådvärg. Båda gångerna har det gått jättebra i typ två månader, sen får Sockan stryk. Jag har ju märkt att de kurrat mot varandra och så, men tänkte att så är hanarna, de gnabbas då och då. Så nu sitter de i varsin bur, och jag är på jakt efter två nya hanar… igen. Men jag börjar undra om det finns någon som kan vara snäll mot Sockan…

Här får han lite tröst och gurka:

Frida B
0

stackars sockan! hoppas du hittar kompisar till dom, annars kan du ju kasterera (fast medför ju risk) om dom inte redan är det, och sen skaffa hona. det gjorde vi med våran som hatade andra hanar förrutom sin kompis som dog. det gick jättebra med kastereringen, för det var ända utvägen förrutom avlivning som inte var ett alternativ för mig.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

pinku
0

Ja det lutar åt kastrering. Jag kan ju inte hålla på att skaffa nya kompisar till honom, och så går det inte, då ska den ha en ny kompis osv. Han kanske skulle trivas bättre med flickorna helt enkelt.

Abico
0

Vad tråkigt, hoppas att det ordnar sig!

Hanna 

Frida B
0

men om ni kastererar honom, tips: ha honom i en väldigt ren miljö, är väldigt stor risk för infektion eller tom uif som våran fick (dock inte vi som hade honom då utan eragons)

håll dessutom koll på vikten, det sägs att dom har lätt för att gå upp i vikt men våran gick drastiskt ner i vikt, från 900 gram till 600 på bara några dagar. vi fick ge honom dyr specialmat, pellets och antibiotika

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)