Tre honor?
Har två honor, en snart 4 år och en snart 1 år och dom funkar jätte bra ihop. Jag har precis skaffat ett till som är 6 veckor( har henne i en annan bur, vill inte setta ihop dom direkt), har provat att sätta ihop alla tre på neutral mark under uppsikt men det verkar som de tjafsar om vem som ska få slicka och pyssla om henne, den äldsta skyddar den lilla medans min 1 åring verkar vilja knuffa lite på den nya. Någon som har något förslag vad jag kan göra?
Låt dom sitta brevid varandra på golvet medans du städar burarna, sätt ihop dom i den nystädade buren och ge dom nåt gott som tomat att äta på :)
Helena

Tack för idén:D
vsg :)
Helena
Tycker absolut du ska sätta in den lilla till de andra, och inte vänta!!
Gör som #1 skrev, låt de träffas ute på golvet först och sätt sedan in dem i en nystädad bur.
Sen kommer det förmodligen att bli små tjafs, men det går över efter ett par dagar när de gjort upp rangen.

Tack för alla svaren<3

Min 1 åring biter ibland till den nya men är det bara lite småtjafs?
De gör ju upp om rangen så är det inget allvarligt o ingen blir mobbad så är det ingen fara. Kan va så att 1åringen bara vill tala om att det är hon som bestämmer.

Jag tror att "dreamiz" har alldeles rätt i det hon säger.
Det ordnar nog sig!

Löser sig :) Mina två tjafasar med en del .. men det lägger sig lika fort igen.

Ok tack för alla svar<3

Varsågod :)

1 åringen, Hanna, biter och puttar omkull den lilla när jag har dom tillsammans, hon gick tillochmed över henne. Vad ska jag göra? Tacksam för snabba svar.

Jag tror bara de gör upp om rangordningen ! Hoppas det blir bra med dina små grisar :)