Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1060 ggr
IFOKUSlinnea
0

Nasse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!Glad

Jag undrar bara en liten grejj om namnet Nasse passar på ett tjej marsvin? Hon är ljus orange, brun!…

Är väldigt dålig på att komma på det perfekta namnetObestämd

Bellebus
1

Melissa?

saksaken
1

Jag tycker att tjejer kan heta nasse ;D gulligt namn och ett gulligt marsvin! :D

Fridaaaa
2

Nasse är mer hane tycker jag :)
Nala, Nanna, Nikita kanske?:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2

Himla sött marsvin förresten :)

_Charlie
5

Klart hon kan heta Nasse, spela roll vad hon har mellan benen. ;)

Tycker allt hon är en liten Nasse! Glad

IFOKUSlinnea
0

Jag är inte säker ännu vad hon ska heta. Nasse kanske är ett kill namn? Men Melissa, Nala, Nanna och Nikita är ju jätte fina namn! Har lite bråttom nu eftersom hon är över ett halv årObestämd

Tack för alla fina svar förresten!Glad

_Charlie
3

#6 Nasse är ju faktiskt varken ett pojk eller flicknamn, utan ett djurnamn som tex smulan, skorpan, fläcken osv. Namn som passar alla djur, oavsett kön.

Min förra kanin hette sötnos, han var en pojke.

Välj ett namn som DU tycker om. För det är du som ska säga namnet varje dag. Så löser det sig. :)

IFOKUSlinnea
0

Vad tycker ni om dom här namnen? Ebba? Essy? Gullan? Tilda? Wilma? Finns det något av dom som passar på henne?Glad

Min andra sötnos heter Bella! :)

Fridaaaa
1

#7 Det beror ju på vad man själv tycker, jag personligen tycker det är ett pojknamn, precis som Fläcken, och Smulan & Skorpan är honnamn i mina öron ;)
Så alla tycker olika ^^,  Finns ju igentligen inte många namn som just är pojk eller flicknamn i allas öron utan mest efter tycke och smak:P

_Charlie
7

#9 Men det spelar ju ingen roll vilket kön du tycker de passar, de ÄR inga genusnamn. TS frågade ju om man kunde döpa en marsvinsflicka till Nasse, och ja det är klart man kan det, svarar man ju då.

Fridaaaa
1

#10 Man får skriva vad man tycker, om man skriver att "jag tycker så", det är inget fel med det.

wingren
2

Essy tycker jag var jättefint! Men precis som _Charlie säger så funkar Nasse jättebra det med ^^ Hade en guldhamster för några år sedan som hette Aurora då vi trodde det var en tjej, men lilla Aurora fick snart en ganska stor pung, men då hette han ju redan det, så så fick det bli! :) Tycker inte det är någe fel alls i det :)

Caf_Roy
1

Vill man ha Nasse men inte tycker att det låter tillräckligt feminint kan man ju antingen hitta på ett längre namn som Nasse passar som smeknamn till, tex Nazca. Eller så kan man lägga till saker före eller efter namnet, som Fru nasse eller Nasse-Lisa.

Huruvida bara "Nasse" fungerar som namn är helt upp till dig, jag har en kompis vars hankatt heter Duchess. Det om något är ju ett feminint namn, men han tycker att det funkar så det funkar.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

IFOKUSlinnea
0

Ja Nasse är ju igentligen inget kill-tjej namn, man kan ju döpa vad som helst till det. Det betyder ''mini gris'' tror jag!Skrattande

Ska kanske tänka efter något annat namn, men tack för att ni hjälpt mig ändå! :))