Jadå, men bär brukar inte vara jätteuppskattat :)
Hanna
Blåbärsris är väldigt gott enligt mina grisar. Bären smakar de lite på ibland, fast oftast trampar de på dem bara.
Vem vet det kanske är bra mot förhårdnader..
..att smörja fötterna med blåbär alltså.
ok. Får väl prova och se vad mina tycker då.
#2 hehe det kanske är bra för fötterna. Kanske skulle prova själv. Trampa lite blåbärsris. Låter inspererande! hehe
Tänk på att inte ge för mycket blåbär eftersom det har stoppande effekt så de kan bli hårda i magen
#4 japp det ska jag tänka på
Mina älskar blåbär! Tyvärr finns det i princip inga alls här i år :-(
Det är mycket antioxidanter och annat nyttigt i blåbär och när min gammelgubbe började bli skruttig tänkte jag att det kunde ju aldrig skada… Det blev ett helt nytt marsvin! Så han fick några blåbär flera gånger i veckan i ett år innan han blev skruttig igen och då fanns det inget att göra 

#¤: nja, tillagade blåbär är stoppande, färska kan mycket väl ha motsatt effekt hos många.
En annan (onödig) information om blåbär är att de blir chockrosa om man blandar med askorbinsyra :-P
Det är ju även bra för synen :p
Mina har aldrig smakat blåbär här faktiskt, men blåbärs-ris. Fast det var inte uppskattat alls.
Mina tycker inte heller om riset, lite synd nu när det inte finns några bär att plocka till vintern :-(
#10 Jag tyckte också det var lite synd att ingen av mina gillade det, då det var på sen-hösten och det var det ända gröna kvar ute i princip :p
De kollade på mig liksom "Tror du verkligen vi vill äta det där?! Hit med gurkan!"
en del av mina grisar åt iallafall blåbärsriset men inte alla.
mina älskar blåbär och blåbärsris och de finns i prinsip massor utanför där ja bor =)
men ska man akta att ge för mycke för diabetes?