Landskrona 21/7
Vilka ska dit? Sista anmälningsdag är imorgon!

Jag kommer men är ju för ja ska dömma pet :P

Nu har vi anmält:
Humlan-petklass & klippt långhår.
Skuggan-petklass.
:)
Jag kommer! Ska anmäla nu ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Tyvärr så ska jag på kennelträff den dagen, annars hade jag åkt dit. Mina grisar hade haft betydligt bättre chans antar jag eftersom de har blivit ena riktiga tjockisar sen sist då de hade "för lite massa" ;P

Jag kommer. 
Har anmält Hill´s Tila, Skinny i ras och pet.
Hill´s T Rex, Rex i pet samt Hill´s Optimus, Skinny i ras och pet.
Marsvin 4-ever
.
Har anmält: 
GP Luneas Rosmarin 23 mån - pet
Junimas Touch Diamond 25 mån - pet
Silvia 12,5 mån - pet
#3 Humlan går i tantklassen va? I så fall kommer hon att möta Lisen i både pet och klippt ^^
#5 Vad tråkigt :-(
Jag ska se om jag har husen klara tills dess. Eller åtminstone några hus, kommer nog inte hinna med alla så om någon har något önskemål på vad jag ska ha med mig så hojta till :-)

#8 Japp, Humlan är en liten tant så hon är med i åldergruppen över 48 mån i petklass. :P Tittade på Lisen på din hemsida - hon var jätte fin :)
#9 Lisen tackar och bugar :-D Humlan är också jättefin så det blir nog hård konkurrens för Lisen, speciellt som hon har börjat ersätta sina muskler med mjukt tanthull XD

#10 Humlan tackar :-)
Anmälde mig i sista stund igårkväll och den här gången blev det bara två svin som följer med;
Muffes Superyellow, Self cream, 10,5 månader - ras & pet
Saphira's Midna, Nonself black fox, 7 månader - ras & pet
Ska bli roligt :)
#8; Ska bli kul att se dina hus! De är grymt fina :)
Ni som ska dit…kan ni berätta för mig när det startar?? Ska på marsvinsutställning för första gången med dottern å titta 

#13 Roligt att ni kommer och tittar :-) jag meddelar här i tråden vilken tid utställningen börjar när jag har fått bekräftelsen (annars gör säkert någon annan det om dom hinner före.:))
# 14
Åhhh va bra! Tack så mycket…håller utkik här då! 
Hej! Är det någon som kommer norrifrån som ska till landskrona som skulle kunna tänka sig att ta med sig en liten hona från utställningen? Givetvis mot ersättning. Vi bor strax norr om Stockholm och skulle så gärna vilja ha hem en liten hona. Att åka och möta upp på vägen är heller inga problem. Hoppas på svar! :)
Hade varit kul att titta.
Vet dock inte om det är för långt, antar det. Ska kolla i Rävlanda när det är iaf, min första!

Idag fick jag bekräftelsen :-)
#13 Utställningen börjar runt 09.00 :)

Jag har också fått bekräftelsen på anmälan.
Sabla Tila den lilla "smörbulten" har på något vis lyckats få en hel "europaväg" tvärs genom trynmuffen. En sån stor kal fläck var ju mindre lyckat nu. Mutter morr…
Ja ja en får ta det med ro.
Marsvin 4-ever
.
Hoppas jag kommer att träffa er där…vet bara hur 2 st ser ut enligt foton här hahahaha
Annars får ni gärna hojta till om ni ser mig …ljus…mullig med en väldigt blond å glad 8-årig dotter som springer omkring där med saliga leénden 

/ Jessica
#19 Tog ett tag innan jag fattade var hon hade europavägen för för mig är muff belägen betydligt längre ner XD
Det är nackdelen med skinny, Birk har lyckats få kritik både för att vara överbehårad och för att vara underbehårad beroende på var han var i fällningen
--------
Såhär ser jag ut :-) Kommer nog fara omkring som ett skållat troll så ni får haffa mig i farten XD

#21 Ha ha ja det stämmer ju nu när du skriver det att muff kan ju ha en annan betydelse.
jag kallar Skinnytrynernas behåring för muff för dom ser ut som små nakenfisar med rattmuff. 
Marsvin 4-ever
.
#22 Hehe XD
Här kallas det nosfluff eller nostuss :-P
# 21
Ja dig ser jag på fotot…sen har du väl hus med dig? 
Å Humlanochjuvel har jag oxå fått se ett foto på…Tantnett hur ser du ut?? 

#24 Oj! Ja för tillfället är håret röd/svart! 
För tillfället kan jag inte lägga in någon bild på mig, men Lyan känner igen mig så fråga henne på utställningen så pekar hon nog ut mig. Kul om du kommer fram och snackar.
Det gäller föresten er alla här.
Marsvin 4-ever
.
Åh hade velat dit :(
Men jobbar suck
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Någon gång vill jag med vara med på utställning =)
Synd att det ligger så långt bort.. känns nästan som att marsvins folket undviker örebro trakten 

Har ni börjat med förberedelserna ännu? Hur går det isåfall? :-)
Här går det bra.. Humlan & Skuggan är i stort sätt rätt klara, det som är kvar är att "finputsa" dom lite i morgon & packa ska jag också göra i morgon :-)
Har börjat med tassar och öron. Blev positivt överraskad av Lisens tassar som var jättefina (hon får förhårdnader extremt lätt!) men fick en chock av öronen! De såg ut som om hon har bott under jord senaste halvåret >< Då kollade jag dem ändå för inte alls länge sedan :-S
Har fått fila lite på Lisen, Ellen och Honey men de andra har jättemjuka tassar :-D
Imorgon blir det bad och finputs för alla.
Får se vad domaren säger om Ellens bakklor för de är extremt korta! Kortare än framklorna! Har sett att vissa domare ger nerdrag för för korta klor men Ellens klor har inte sett en klotång på minst ett halvår, hon sliter dem när hon kutar runt i "buren"
Har även köpt en speciell utställningsryggsäck :-D (naturligtvis cerise ;-))
Åh! Jag vill också ställa ut! Jag putsar också på mina grisars klor och öron trots att de inte ska ställas i helgen XD Men jag blir så sugen!
# 32
Va e en " utställningsryggsäck " för nått?? 

#27 Hm host harkel…. 56 år Men säg det inte till dom övriga. 
Jag badade T Rex igår och hade allmän puts på honom.
Idag skall jag bada Tila samt Unik "Hill´s Optimus" och ha lite extra putsning av dom.
Sen blir det att börja packa allt och lägga sig i god tid för det blir tidig morgon imorgon.
Marsvin 4-ever
.
# 35
*mina läppar e förseglade*
vet inte hur du ser ut så jag får väl springa omkring å leta efter nån med röd/svart hår som har ett marsvin som heter T-Rex! Det blir nog bra…hur många utställare finns det där egentligen?? 

#23 Du får komma nästa gång :-D
#24 En helt vanlig ryggsäck men som jag tänkte ha bara på utställningarna och (försöka XD) att låta grejorna ligga kvar mellan utställningarna så jag slipper de hysteriska stressen att komma ihåg allt som ska med
#35 Man är inte äldre än man känner sig vet du väl ;-)
#36 Det verkar vara väldigt få som ställer denna gången så jag tror inte det blir några problem att hitta rätt folk :-)
Kom hem från jobbet för ett tag sedan och har ännu inte orken till att börja packa ;) men grisarna blev iallafall badade i onsdags. Får se om den vita damen kanske behöver ett extra bad. Sen blir det tass fix ikväll! Upp och iväg vid halv 5 imorgon.
Efter att ha tillbringat en bra stund med att ligga ihopkrupen i fosterställning och gråtande av smärta pga en väldigt oläglig urinvägsinfektion är jag nu full med smärtstillande och färdig förutom småkillarna (som går väldigt fort) och mig själv :-D
Var även duktig och struntade i coca cola så hoppas att jag kommer somna i någorlunda tid. Imorgon kl. 6.30 bär det av :-D
Lycka till alla som ställer idag! =) Ser fram emot att höra era resultat sen!
Charlotta-B
Lycka till idag! :D
Inte nöjd :-( Har nog blivit bortskämd för trots att Honey blev guldpet och BIS 5 och Lisen fick silverkort så surar jag ändå för både Ellen och Chache snubblade på mållinjen och kom tvåa.
Chache verkade älska all uppmärksamhet :-D Satt på plattan och strääääckte på sig så alla skulle kunna se på henne <3 Ellen förvånade också, hon satt som en klippa som om hon hade ställts ut hela livet istället för att gör sin utställningsdebut som snart fyraåring. Så alla grisarna är jag jättenöjd och stolt över :-D
Själv är jag så trött att jag inte vet var jag ska ta vägen och vi har nästan 1,5 timmes körning hem, suck
Har dock haft jättetrevligt med tantnett och jezzijezz och alla andra trevliga människor :-D

Jag är rätt trött efter utställningen, vi åkte hemifrån 05.30 (ca) i morse men gick upp rätt mycket tidigare ^^ Vi kom hem ca 19.30, det var en trevlig utställning iaf, tycker jag :) Tog lite bilder på utställningen, hoppas några blev okej ialla fall x)
Dagens resultat:
HUMLAN
Petklass - 90 p, 2/2.
Klippt långhår - 1/2. BKL 1.
SKUGGAN
Petklass - 90 p, 4/4.
Kan inte vara annat än nöjd med dagen då Silvia blev Guldpet och BIS Pet 3! :) Rosmarin saknar fortfarande lite muskler och Touch Diamond fick stanna hemma pga av en skadad tass.
#44 Så himla härligt! Pepsi & Dox är stolta brossor! :)
#45 Hihi Silvia hälsar till brorsorna :)

Hade en jättetrevlig dag och mycket nöjd med samtliga domarutlåtanden. 
Lilla Tila fick en 7 placering i finalen, även T Rex kom till finalen men utan placering. Optimus som jag egentligen trodde mest på får stå på tillväxt
. Men egentligen för mig fick han den allra bästa kritiken av dom alla nämligen på tempramentet: Mycket lugn och säker.
Kanon tycker jag, men så är han en underbar gosse och vet mycket väl redan vid 6 månaders ålder om det.
Marsvin 4-ever
.
Jag å dottern hade en alldeles underbar dag i Landskrona! Jätteskoj att träffa tjejerna härifrån! 
Fick tom stå med Lyans ena lilla limpa vid bordet då 3 st skulle upp samtidigt *tjooo hooo* hahahaha dottern tjatar nu varje dag om när VI ska ställa ut! Men nåja…det får vi se när det blir 
#48 Jag är bara tacksam för att du kunde hjälpa mig med Lisen :-D