Drömmarsvin
Som rubriken säger… Vad är erat drömmarsvin? ;-) teckningar, färger menar jag då :-) Själv har jag måånga, som jag antar ni oxå har ;-) Då jag har blivit helt frälst i lilac så får det bli denhär bilden(tagen från google)
lägg gärna upp bilder oxå! :-D (Eller om ni bara har nån häftig färg som ni vill dela med er av!)
Inlägget är redigerat sedan det bröt mot Sajtreglerna (§04.C.)
Kör på en till bild, gaaalet snygg!
Varför finns bara sånahär marsvin i andra länder?! typiskt :-)
Inlägget är redigerat sedan det bröt mot Sajtreglerna (§04.C.)
Enligt Marsvin iFokus sajtregler får man ej publicera bilder utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Har du bett bildernas ägare om tillstånd att publicera dem?
Moderator_Marsvin.iFokus
- sajtvärden och medarbetarna på Marsvin.iFokus
Sandra (Sandra-B), sajtvärd
Felicia (FeliciaS), medarbetare
Louise (Creation), medarbetare
Charlotta (Charlotta-B), medarbetare
Sara-Noomi (imoon), medarbetare
Simona (Isnona), medarbetare
Hanna (Abico), medarbetare (inaktiv för närvarande)
nehep,ne
Be om tillstånd innan du publicerar bilder, Google är ingen bildband som man kan ta bilder från hur som helst. Det är OK att länka till bilder.
Moderator_Marsvin.iFokus
- sajtvärden och medarbetarna på Marsvin.iFokus
Sandra (Sandra-B), sajtvärd
Felicia (FeliciaS), medarbetare
Louise (Creation), medarbetare
Charlotta (Charlotta-B), medarbetare
Sara-Noomi (imoon), medarbetare
Simona (Isnona), medarbetare
Hanna (Abico), medarbetare (inaktiv för närvarande)
men ja? jag har ju inte lagt upp nån mer, och jag kommer ju knappast få tag på en holländsk uppfödare som dessutom lagt ner allt så :) du kan ju ta bort tråden ist
#5 Du kan länka till bilden, men inte klistra in den!
http://www.freewebs.com/broskogens/ är ett av mina drömmarsvin… :)
Mina drömmarsvin bor här hemma redan ;-)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Åh har ett antal drömmarsvin :)
Men en self cream är en dröm :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mitt drömmarsvin är nog en creme/white merino, ett litet fluffigt får med andra ord ^.~

Jag har haft mitt drömmarsvin, en vältecknad nonself chocolate dalmation. Han hette SCh JumJums Easy Rider, och dog tyvärr alldeles för tidigt pga en hjärnblödning…
Easy föddes i min andra dalmatinerkull, så jag trodde då i min enfald att var det såååå enkelt att avla dalmatiner? hehe…
Easy dog när han bara var lite mer än 2 år, och hade då fått 9 st cert.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Virvel som är grå, svart, vit och brun =)

#12 hade det varit möjligt hade det ju varit hur coolt som helst!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
nnicoleee: Kan du inte lägga upp länk till de bilderna du fick borttagna? Är nyfiken, älskar lilac!
http://fruitcakeguineapigs.m.webs.com dom har jättefina grisar!:)
http://www.piggyperfect.co.uk/Permanent-Residents.html gå in på länken sen kolla in det andra marsvinet :) så himla fint!
#17 Åh, så vacker! Badger face dessutom! Det vill jag ha in på mina, ta färgen på merinon jag la in och sedan golden eller red i ansiktet på henne <3 (och bort med satinet naturligtvis även om det är fruktansvärt vackert)
ja det skulle ju vara gudomligt! hehe, vad är badger face?(a)
#19 Puttar upp en gammal tråd om badger face
tack så mycket!! väldigt fint, har oxå haft några badger faces ;)

Det finns ingen specifik färg eller ras som är mitt dröm-marsvin. Både Samson, Zooie och Mirra är mina dröm-Marsvin 
Är fortfarande förälskad i DE whites. Crested eller Self. Annars har jag redan två av mina absoluta favoriter här hemma, Cream & Magpie.
Har även blivit förtjust i agoutisar på senare tid!
En self lemon är ett måste i framtiden. Cream tyckte jag länge var det finaste färgen, men har nu blivit helt förälskad i röda ögon :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Jag har många favoriter, men måste jag välja en är det nog mitt trassel.
En lilac/lemon ch-teddy. Färgerna syns inte lika bra nu när pälsen börjar bli längre, men han är nästan randig precis som en twisterglass. Och så har han ett härligt brett och raggigt björnansikte som får mig att smälta.
Caviecares Lilac Twister
En bild till på Twister.
Alla släthåriga korthåriga marsvin är mina drömmarsvin! Färg spelar ingen roll fast några är lite finare än andra. Ovanliga färger är mer spännande och jag kan verkligen gå igång på unikt tecknade och färgade korthår. Snyggast tycker jag harlequin/magpie är och nästan alla mina marsvin är det så det kan ju inte vara "drömmarsvin" eller? ;-) Så mitt drömmarsvin måste ju bli en nonself lilac magpie VILL HA! En skinny vill jag också ha någon gång.
Bild på några av mina fina harlequin magpie.
#26 åh så söt! Så att man smälter! Själv har jag gått och kärat ner mig i merino ;) så en merino står rätt högt upp på önskelistan.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#27 Jag kände när jag skrev mitt inlägg att "borde inte magpajsarna komma först…?", men insåg sedan att det jag främst gillar magpie/harlequin för är deras mentalitet. Att färgerna är fina är en bonus. 
Teddy i Silveragouti eller annan gråaktig färg/agouti. Gorgues!