ställa ut
Har ju köpt 2 teddymarsvin bara för sällskap. funderar lite på utställning. ska man ställa dom i pet eller avel då. vet ej riktigt hur ett teddymarsvin ska se ut i päls och allt för att man ska ställa dom i avelsklass.
Om du har stamtavla på dem kan du ställa i ras.
Men annars ställer man i pet :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#1 Fast bara en stamtavla räcker inte med att få ställa ut i ras, marsvinen måste vara reggade i SMF.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Dom har regnr .

#3 då kan du ställa dom både i ras och i pet =)
Kanske är bäst och börja med pet för att se om Både jag och marsvinen tycker det är kul .
#2 Trodde man bara kunde få stamtavla på marsvinet om den reggades med?
Men då vet jag :)

#6 Du kan ju få med en egenhändigt tillverkad stamtavla med när du köper marsvin, även från en uppfödare ;) Så gjorde iallafall jag, när jag använde stamtavleprogrammet MATS. Inte alla ungar som jag valde att regga. Om det var tex någon som jag inte ansågs lämpa sej för rasutställning.
#7 Trodde det var härstamningsbevis? Det kallas det för i kaninvärlden så trodde det var samma för marsvin :P

det du tänker på är nog vad som kallas för ett registreringsbevis, som bara kan se ut på ett enda sätt…en stamtavla kan se ut hur som helst…
#9 Aha ok trodde att registreringsbeviset var stamtavlan? För man ser ju allting dä :)